Pris til tysk turistkontor i DK

For sin indsats for forbrugere, og fastholdelse af direkte personlig kontakt fik Tysk Turist Information i Danmark tildelt Europæiske Rejsepris ved åbningen af feriemessen i fredags i Bella Center.



”Vi ser med bekymring på nedlæggelse af turistinformationer i Danmark – det er baglænsløb af værste slags. Men de, der har mod, viljestyrke og er parat til at satse økonomisk for at få direkte kontakt med forbrugerne, findes. Moderne kommunikationsmidler som internet gør det muligt at skjule sig bag en portal – men må jeg sige som Dronningen: Vi har vel også brug for at tale sammen engang imellem,” begrundede Ejvind Olesen, formand for Danske Rejseskribenter, valget af modtageren af rejseprisen.



Tysk Turist Information fik prisen for at fastholde offentlig åbningstid, personlig telefonservice sammen med moderne informationsmuligheder. Og så var turistkontoret i øvrigt det første, der åbnede i København – det skete i 1950.

Skrevet af