Kilroy på slankekur

I går solgte Kilroy-koncernen det ene af sine tre forretningsområder – varemærket MyPlanet – til First Choice Holidays. Salget indbringer Kilroy 79 mio. kr.
Under MyPlanet-varemærket sælges rejser til Australien, New Zealand, Canada og USA. Salget betyder, at Kilroys forretninger er koncentreret omkring salget af dels individuelle, dels grupperejser til studerende og andre unge. 
Med salget af MyPlanet barberes 300 mio. kr. af Kilroys omsætning, så den nu ligger på et niveau omkring 900 mio. kr., oplyser virksomheden. ”Provenuet fra salget øger naturligvis vores manøvremuligheder og skaber yderligere vækst inden for Kilroys niche – enten via opkøb eller andre vækstskabende initiativer,” siger Kilroys adm.direktør, Claus H. Hejlersen.
Efter frasalget er Kilroys størrelse næsten kun halvt så stor som i 2000. Siden da har der ofte stået røde tal på koncernens bundlinie, men overskuddet nåede lige op på 1 mio. kr. sidste år.
(Børsen, 15/6)

Skrevet af