Emirates får daglige bookinger af ny limousineservice

”Vi får hver dag bestillinger til vores business class og first class fra passagerer i Danmark, som gerne vil bruge vores nye tilbud fra 1. april, om at blive kørt til og fra Københavns Lufthavn i en Mercedes-limousine. Emirates betaler de første 40 km – skal passageren hentes længere væk, koster det 20 kr. pr. kilometer, hvilket den rejsende selv afregner med limousineselskabet.”

 

Det sagde Teddy Zebitz, nordisk chef for Emirates, til takeoff.dk, da flyselskabet i går holdt housewarming på sit 600 m2 store kontor på H.C. Andersens Boulevard, tæt på Rådhuspladsen.

 

I princippet kan Emirates skulle levere 54 limousiner til den daglige ankomst og afgang med selskabet – selskabets Boeing 777-200 har nemlig 42 pladser på business class og 12 på first class.

 

”Med vores nye bykontor starter et nyt kapitel for Emirates i Danmark, hvor vi kan fortsætte med at give vores gode service, men nu i mere faste rammer,” sagde Teddy Zebitz. Siden Emirates åbnede på Københavns Lufthavn i august sidste år har selskabet haft kontor i Ørestad. Selskabet har foreløbig 23 medarbejdere i Danmark – heraf otte i Københavns Lufthavn, hvor det nu også har billetkontor i Terminal 2.

 

På sit billetkontor i Københavns Lufthavn overvejer Emirates i øvrigt, sagde flyselskabets skandinaviske salgschef, Henrik Lund, til takeoff.dk i går, at begynde at sælge f.eks. Emirates-modelfly, som der er stor efterspørgsel på.

 

Henrik Lund glædede sig bl.a. over, at Emirates nu har rundet 35 firmaaftaler i Danmark og at 30 pct. af salget til dets daglige danske forbindelse kommer via nettet; fem procent sælges til walk in-kunder, der møder op i det nye kontor i København. Resten, og dermed hovedparten, kommer fra rejsebureauerne, som Emirates har et godt samarbejde med.

 

”Vi tager markedsandele med konkurrencedygtige priser, men udvider også markedet. Når vi f.eks. kan tilbyde en billet til Australien for op mod 7.000 kr. – og ca. 500 kr. mere, hvis New Zealand er rejsemålet – så skaber vi ny vækst og giver kunder, der ellers aldrig ville være rejst down under, mulighed for at komme til Australien,” sagde Henrik Lund.

 

85 pct. af Emirates passagerer på København-ruten kommer fra Danmark, Sydsverige og resten af Norden mm.
”På et tidspunkt, vi ved ikke hvornår, kommer vi sikkert til at flyve dobbelt dagligt på København,” sagde Henrik Lund.

 

Næste produktudvidelse for Emirates i København kommer 1. oktober. Mens selskabet i dag trafikerer ruten til Dubai med en Boeing 777-200 med 290 flysæder, indsættes 1. oktober selskabets nye version af B777-300 med 360 pladser.
Den nye version har bl.a. otte suiter på første klasse.

Skrevet af Henrik Baumgarten