En app til personalet

0

TECH: Det plejer at være gæsterne, der kan hente en app for at gøre brug at hotellets service. Sådan er det ikke hos Arthur Hotels. Her er det de ansatte, der kommunikerer via mobilen.

Lås døren til hotelværelset op med mobilen, bestil en flaske vin via en app på telefonen eller reserver et bord i restauranten. Der er mange gode intentioner, men mange hotelgæster har endnu ikke vænnet sig til at downloade hotellets app og gøre brug af hotellets service den vej.

På Ibsens Hotel og Hotel Kong Arthur er det dog lykkedes at gøre en ny app til en succes. Den er dog ikke beregnet til gæsterne, men derimod til personalet.

Mit hotel
Den er blevet testet de seneste seks måneder, og al intern kommunikation er rykket over på ‘Mit Hotel’, som app’en hedder. Her kan medarbejderne få fine informationer om undervisning, træning, ledige vagter og ikke mindst informationer om nye tiltag. Som f.eks. hvornår gløggen er klar i baren og en video, der viser, hvordan den tilberedes.

På den måde har hotellet forbedret servicen uden at involvere gæsterne direkte samtidig med, at de ansatte har fået samlet alle informationer ét sted, og de har ovenikøbet fået deres eget interne ‘facebook’, der også styrker sammenholdet.

”Jeg tjekker app’en næsten hver dag, men det bliver ikke hver dag, når der er ferie. Det sikrer, at vi alle får den samme viden, og at jeg hele tiden er opdateret. Jeg synes især, at Det Runde Bord (intern Facebook – red.) er en god tilføjelse. Det giver os mulighed for at dele hverdagen på vores hoteller – både små sjove hændelser, gode anmeldelser og bare glade billeder. Jeg synes det giver en form for godt sammenhold,” fortæller receptionist Carina Kæseler.

Relaterede artikler:

Ny app fornyer hoteloplevelsen

Ny app giver dansk softwarefirma særpris

Ny app skal hjælpe flypassagerer

 

Skriv en kommentar

Be the First to Comment!

Notify of
avatar
wpDiscuz