Turoperatøren Billetkontoret er ved at være klar med næste generation af sin online-bookingservice, Ticket2Travel – når den er indkørt bliver Ticket2Travel formentlig en af de mest avancerede bookingmaskiner i den danske rejsebranche.
På Ticket2Travel kan kunderne online booke 25 flyselskaber til over 4.500 byer, reservere hoteller, udlejningsbiler, rundrejser, læse rejsebeskrivelser, få gode råd og meget andet.
Når kunden har gjort sine valg mht. flyselskab, udflugter, billeje, hoteller osv., markeres et de ca. 33 rejsebureauer som foreløbig er koblet på Ticket2Travel, hvorefter ordren sendes; i alt sælger knap 200 rejsebureauer Billetkontorets produkter.
”Det er herefter rejsebureauets opgave at gennemgå kundens reservationer; og fx. være opmærksom på, om flyreservationen går til samme
destination som der er booket hotel eller rundrejse. Det har været vigtig for os at skabe en hjemmeside med professionelle mennesker til at checke at ferien hænger sammen – så vi fx. undgår at kunden har booket fly til Bangkok, men hotel i Chiang Mai i Nordthailand,” siger Peter Rønne Nielsen, Marketing Manager hos Billetkontoret, og tilføjer:
”Anden generation af vor Ticket2Travel er nu ”live” og ser ud til at fungere. Der er god opbakning fra rejsebureauerne, nu håber vi at få det samme fra kunderne.”
Her i marts er det en “soft opening” af hjemmesiden, hvor Billetkontoret informerer og underviser de deltagende rejsebureauer så alle medarbejdere i bureauet kender Ticket2Travel.dk og kan håndtere en booking og guide kunderne på hjemmesiden.
”Når alle parter er klar og vi er 100% sikre på at hjemmesiden kører stabilt, begynder annonceringen for Ticket2Travel i dagblade og på nettet,” siger Peter Nielsen.