Manglende provision fremtvinger kreativitet

Der var en indirekte tak til SAS og de andre flyselskaber for at have fjernet provisionen for salg af flybilletter. “Det har tvunget os i rejsebureauerne til at tænke kreativt for at tjene penge. Og det gør vi.”



Det sagde VIA Travels adm. direktør, Axel Chr. Rasmussen, da han blev interviewet ved åbningen af Feriemessen i Bella Center i dag. Han medgav dog, at der stadig kom midler fra flyselskaberne til bureauerne, f.eks. gennem de såkaldte incentives.



“Og flyselskaberne har med deres prisjungle gjort det så svært for almindelige kunder at finde ud af priserne, at der fortsat vil være behov for rejsebureuaerne,” sagde han.



Axel Chr. Rasmussen fik også sagt, at han synes lufthavne er for grådige i deres prispolitik – samt at “erhvervsrejser er usexede,” derfor kommunikerer f.eks. VIA Travel ikke særlig meget gennem medierne



Fra i morgen, lørdag, kan interviewet med Axel Chr. Rasmussen samt de tre øvrige interviewede, SAS’ koncernchef, Jørgen Lindegaard, Star Tour-direktør Birthe Madsen, samt FDM travels direktør og formand for DRF, Jesper Ewald, ses på hjemmesiden: turistchefen.dk

Skrevet af