DRF fastholder kritik af charterbranchen

”At sige til Take Off, at man deltager i et samarbejde – når man hverken ønsker at være med til at finansiere, deltage i arbejdsgruppen, vise inflightspot eller lignende og alene tilbyde at uddele en folder, som man heller ikke ville være med til at finansiere, hvis man får en sådan folder – er ikke i vores verden at deltage i noget som helst.”



Sådan lød salutten fra afdelingschef og jurist Jakob Hahn (foto) fra Danmarks Rejsebureau Forening til Take Off sent tirsdag eftermiddag. Jakob Hahn har repræsenteret DRF i den arbejdsgruppe, der sammen med Rigspolitiet og Red Banet har udviklet kampagnen.



Også i går udsendte DRF en orientering om kampagnen til sine medlemmer. Her hed det bl.a.:



”Fra rejsebranchen er det udelukkende DRF og SAS, der har bidraget til kampagnen, hvilket DRF finder beklageligt – også fordi visse rejsebureauer (Apollo og Star Tour, red) allerede i foråret, inden arbejdsgruppen næsten var gået i gang, var ude med pressemeddelelser for at profilere sig og oplyse, at man deltog i kampagnen og arbejdet.”



”Disse intentioner viste sig desværre ikke at holde særligt langt, da tavsheden var larmende, da man skulle finde bidragsydere til kampagnen. Det er naturligvis ærgerligt, at det ikke er den samlede rejsebranche, der står bag kampagnen,” hed det i skrivelsen til DRF’s medlemmer.



”DRF er uforstående overfor den manglende støtte til kampagnen fra langt de fleste af de tilspurgte virksomheder og organisationer. Arrangørerne bag den havde nemlig ikke bedt om minimumsbeløb, men mødte alligevel en tilbagelænet holdning, ” siger Jakob Hahn til Take Off.







Udover Thailand betegner DRF visse lande i Østeuropa som ex. Ukraine og Hviderusland, dele af Afrika, Burma og Cambodja som destinationer der tiltrækker pædofile.



Sidste år var der 130.000 danskere i Thailand – en stigning på +30 % i forhold til 2006.







På hjemmesiden www.stopsexturisme.dk, som DRF er kampagnekoordinator for, kan bl.a. DRF’s medlemmer læse om kampagnen, hente logoer, hvis man ønsker at linke til hjemmesiden og downloade den udarbejdede plakat.



DRF opfordrer sine medlemmer til at bakke op om kampagnen, linke til hjemmesiden og bruge plakaterne, for på den måde at øge opmærksomheden omkring emnet.



HB

Skrevet af