Sparerunde hos Cimber

Cimber Air har været igennem to vanskelige år, hvor 165 mio. kr. blev tabt, fordi det har været dyrt at skifte strategi. Men nu begynder det at skifte, idet driftsoverskuddet for første halvår alene blev 15 mio.kr. Højere end året før.
Forretningen er i dag baseret på syv mindre jetfly og syv traditionelle Cimber-maskiner. Disse fly har løftet passagertallet på Cimber Airs egne 12 ruter med 13 % til 434.000 i de seneste otte måneder.
Cimber Air er i tæt alliance med SAS og flyver de fleste ruter som SAS-codeshare. Cimber får sin næste rute den 9.januar, når det overtager ruten Billund-København fra SAS i tillid til at efterspørgslen vil stige med 16 %. Også denne rute bliver fløjet i code share med SAS.
Såvel hos Cimber som hos SAS og Sterling skal medarbejderne i fremtiden være indstillet på ringere vilkår og en højere produktivitet. Men modsat i de to andre selskaber, mener ejer og direktør hos Cimber Air, at medarbejderne her ønsker at spille med i fremtiden. De vil gerne være med til at vokse, også hvis det kan ske uden at øge omkostningerne,
(Børsen 30.12.05)

Skrevet af

x

Læs Også

Billund Lufthavn frem igen

Små 160.000 rejsende benyttede lufthavnen i maj.

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.