Lufthavnskunder raser over overskud

Fremlæggelsen af endnu et overskud udløste en voldsom kritik fra lufthavnens kunder.

Den ubetingede største kunde SAS får nu følgeskab af kunder som EasyJet, British Airways og Sterling i deres anklage mod lufthavnen for udnyttelse af monopol-position som regulær seddelpresse.

Kritikken lyder blandt andet på, at Lufthavnens overskud sker på bekostning af København, turismen og erhvervslivet.

(Berlingske Tidende 21.2. 2006)

Skrevet af

x

Læs Også

Turismenyheder.dk skriver

Hotellers indtjening presset – Rygepolitik på skilte overalt – Tivoli fik overskud – Kulturforlig på plads – Arne Jacobsen i Kolding – Eminem i Parken

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.