Ferie-blær er den nye trend

Den gennemsnitlige dansker bruger 73 minutter dagligt på de sociale medier på ferien, med Facebook (61%) og Instagram (34%) som de mest populære til at blære sig over for vennerne derhjemme. 10% af de danske rejsende vælger hotel efter mulighederne for at prale.

En ny undersøgelse fra Hotels.com Mobile Travel Tracker viser, at ferieblær, også kendt som #TravelBrag, er en ny trend, der skal imponere venner og bekendte. 35% indrømmer, at de bruger mere end fire timer om dagen på mobilen, mens de er af sted, for at se hvor mange likes feriebillederne får.

Pralebillederne er især snapshots af den lækre mad (38%). Rejsende blærer sig med #foodporn af skøre og lækre retter fra hele verden.

Afhængigheden af fotofiltre og selfiesticks viser sig tydeligt hos de 18 til 29-årige, hvor 38% indrømmer, at de hellere vil uploade en selfie end et billede med familien (37%). Der er flere mænd (31%) end kvinder (29%), som erklærer kærlighed til en god selfie.

12% af de adspurgte erkender, at de hellere vil rejse med deres smartphone end deres udkårne. Det er mere stressende, når telefonen løber tør for strøm (9%), end når der opstår et skænderi med kæresten (8%)

“Hos Hotels.com ved vi godt, at 20% af de rejsende ikke kan nyde ferien uden deres smartphone ved hånden.  Vi er også godt klar over, at for nogle rejsende er det helt perfekte feriebillede af allerhøjeste prioritet, eftersom 8% af de adspurgte erkender, at de ville være klar til at tage en selfie overalt, så det at få et godt billede vægter højere end sikkerhed,” fortæller Daniel Craig, vicedirektør for mobilafdelingen hos Hotels.com.

Hotels.com tester mobilnøgle hos CabInn

Hotels.com integrerer Uber i mobil-app

Vi rejser mere og arrangerer selv