Firmaer kan spare millioner på hotelbookinger

3

TURISME: ”Manglende brug af effektiv praksis ved booking af hoteller til erhvervsrejser koster årligt på verdensplan virksomheder millioner af dollars i mistede hotelrabatter,” siger stort erhvervsrejsebureau – der har sit eget forslag til løsningen…

Ny analyse fra det verdensomspændende hollandske erhvervsrejsebureau BCD Travel peger på, at manglende brug af effektiv praksis ved booking af hoteller til erhvervsrejser koster virksomheder hundredvis af millioner af dollars om året i mistede hotelrabatter.

BCD-analysen viser, at virksomheder kan spare op til 110.000 dollars for hver 50.000 hotelbookinger ved at bruge tjenester og løsninger, der overvåger prisændringer på hotelovernatninger, som f.eks. BCD Travels Hotel Price Assurance.

“Virksomheders rejseudgifter øges, når de ikke booker hotel gennem en aftalt leverandør, men i stedet giver medarbejderne frie tøjler til at købe ind uden for firmaets rejsepolitik. Enhver virksomheds rejsepolitik bør indeholde standard hotelrater, tilgængelighed og en prisgaranti. Det kan bidrage til væsentligt lavere rejseudgifter,” siger Anders Lau Nielsen, Director of Client Management Nordics hos BCD Travel Danmark.

Hovedårsagerne til, at de rejsende betaler for meget, er ifølge BCD-analysen, at op til 30 pct. af virksomhedernes forhandlede priser for hotelovernatninger er ikke tilgængelige.

Med Hotel Price Assurance kan BCD Travel lokalisere lavere priser end den oprindeligt bookede i omkring 15 pct. af tilfældene, hedder det.

BCD Group har over 13.000 medarbejdere i 108 lande og havde sidste år en samlet årlig omsætning på 25,4 milliarder US dollars, herunder 10 milliarder fra partnersalg.

Skriv en kommentar

3 Comments on "Firmaer kan spare millioner på hotelbookinger"

Notify of
avatar
Mikael
Mikael
110.000 dollars på 50.000 bookinger (ikke engang overnatninger) lyder ikke af meget. Og slet ift den brok og utilfredshed, de rejsende vil have, når de ikke længere frit kan vælge et hotel. De rejsevante tjekker meget ofte også fly- og hotelpriser online og når de finder noget billigere, bruger de tid på at skrive dette til andre, typisk en rejsesekretær eller travel manager. Dette starter en process, hvor folk bruger arbejdstid. De rejsende kan intellektuelt godt forstå idéen med rejsepolitik, men når de oplever, at den negativt påvirker dem, forstår de det ikke. Hvis man virkelig skal skabe resultater og… Read more »
Anders
Anders

Hej Mikael. Spændende tanker som jeg gerne vil høre lidt mere fra dig omkring. Vi arbejder med de samme overvejelser ift. http://www.gaest.com og vores enterprise redskab til corporate travel management afdelingerne. Vil du kontakte mig på anders at gaest dot com

Troels
Troels

Det skal vel også tilføjes, at BCD tager sig udmærket betalt for deres services.

wpDiscuz