Flere erhvervskunder vælger Mols-Linien

Overskuddet efter skat for 2007 endte på 63 mio. kr. og en nettoomsætning, der steg til 797,6 mio. kr. fra 761,2 mio. kr. i 2006.

”Det dokumenterer, at rederiets strategi om at optimere alle forretningskritiske processer og fokusere på konstante serviceforbedringer bærer frugt, selvom kerneforretningen med transport af passagerer og køretøjer på Kattegat mellem Jylland og Sjælland i årets løb samlet set har vist et svagt fald,” skriver rederiet i forbindelse med regnskabet.

Det samlede antal passagerer og køretøjer på hurtigfærgerne over Kattegat er stort set på niveau med 2006. Bag det gemmer sig en stigning i antallet af erhvervskunder på 9 pct., mens antallet af fritidskunder er faldet tilsvarende. Seks ud af 10 kunder er nu erhvervskunder.

(Morgenavisen Jyllands-Posten, d. 14. marts, 2008) 

Skrevet af