Flere kinesiske turister skal til Danmark

Erhvervs? og vækstminister Ole Sohn står i spidsen for et fremstød i Beijing i næste uge, hvor 11 danske virksomheder og organisationer møder de vigtigste aktører i den kinesiske turismebranche.

 

Der har været stigninger i de kinesiske overnatninger på 20?30% de seneste år og udsigten til mere en 110.000 overnatninger i år er godt nyt om et kinesisk turistboom i Danmark. Men kampen om turisterne er hård, og mange lande investerer i Kina.

 

Derfor skal der investeres i markedsføring, hvis Danmark skal have sin del af den kinesiske turismevækst. Aktørerne i branchen skal have kendskab til, hvad Danmark kan tilbyde, og det får de, når VisitDenmark 26.?27. august arrangerer sit fremstød i Beijing.

 

20 kinesiske medier står klar til at få interviews om tilbuddene til de kinesiske turister:

 

”Vores kontor i Beijing arrangerer løbende aktiviteter for den kinesiske rejsebranche, og det er lykkedes os at få Danmark og Skandinavien positioneret som destination for kinesernes tredje rejse til Europa. Men kendskabet til Danmark er fortsat lavt, og derfor er et fremstød som dette med deltagelse af en dansk minister vigtigt. Det åbner døre og skaber opmærksomhed om destinationen og de virksomheder, der er med i fremstødet”, siger direktør Flemming Bruhn fra VisitDenmark.

 

Kinesernes besøg i Danmark, er oftest et led i en skandinavisk rundrejse med typisk én eller to overnatninger i København, hvorefter turen går videre. Udfordringen er derfor at få fortalt om de mange oplevelser, der er grund til at blive en dag mere i Danmark – også uden for København.

 

Fremstødet arrangeres i samarbejde med ambassaden i Beijing og Erhvervs? og Vækstministeriet. Deltagende partnere er Bella Sky Comwell, Crowne Plaza Copenhagen Towers, Small Danish Hotels, SAS, Rail Europe, Horesta, Wonderful Copenhagen, Danmarks Rejsebureau Forening, First Travel China, Jensen Tour og Albatros Travel.

Skrevet af Flemming Juul