De danske forbrugere klager mest til Pakkerejse-Ankenævnet over forskel på det hotel, de har købt gennem et rejsebureau, og så de faktiske forhold omkring hotellet. Arkivpressefoto.

Flest klager til rejsebureauer over hoteller

Over halvdelen af alle klager til Pakkerejse-Ankenævnet drejer sig om indkvartering. ”Bureauerne har altså et ansvar for hoteller, de sælger,” direktør i Danmarks Rejsebureau Forening.

Selv om danske rejsebureauer årligt sælger hundredtusinder rejser med blandt andet hotel, så er området “indkvartering” stadig blandt de, de giver flest klager fra forbrugerne til Pakkerejse-Ankenævnet.

Mange klager ender med forlig, inden de når...

Få hurtig adgang til artiklen

Vælg det abonnement, der passer til dig eller din virksomhed

DKK 125

1 MÅNED

ABONNEMENT TIL EN BRUGER

(Ingen binding. Løbende abonnement, der kan opsiges til udgangen af en periode)

 

DKK 1.295

12 MÅNEDER

ABONNEMENT TIL EN BRUGER

(Ingen binding. Løbende abonnement, der kan opsiges til udgangen af en periode)

BUSINESS

12 MÅNEDER

ABONNEMENT TIL FLERE BRUGERE

(Abonnement med ubegrænset adgang til alle eller udvalgte medarbejdere)

Allerede abonnent?