Viva Gloria er et af flodkrydstogtskibene fra Viva Cruises. Her er det i Paris – skibet er 110 meter langt, har tre dæk, en besætning på 36 og plads til 152 passagerer med to i hver kahyt eller suite. PR-foto: Viva Cruises.

Flodkrydstogtrederi vil øge på det danske marked

Schweizisk-ejede Viva Cruises, der allerede sælger sine europæiske all-inclusive highend-flodkrydstogter via flere danske rejsebureauer, vil tiltrække flere danske og nordiske rejsende.

Viva Cruises, der på det nordiske marked repræsenteres af det danske repræsentationsbureau United Spirit Nordic, har søsat kampagne for at få flere nordiske passagerer. I den forbindelse har Viva Cruises netop været på nordisk salgsturné for at fortælle rejsebureauer om dets produkter, kommission og så videre.

Rederiet, der ejes af den schweiziske shippingkoncern Scylla, sejler næsten 2.000 krydstogter om året med længder på typisk fra fire, syv og op til 10 dage på floder som Donau, Duoro (Portugal), Main, Moselle, Rhinen og Rhône – dermed besøges, afhængig af floderne, blandt andet lande som Belgien, Frankrig, Holland, Portugal, Schweiz, Slovakiet, Spanien, Tjekkiet, Tyskland, Ungarn og Østrig.

Viva Cruises oplyste blandt andet, at dets passagerer sidste år havde en gennemsnitsalder på lidt over 61 år, at 54 procent kom det de tysktalende markeder, DACH (Tyskland, Schweiz og Østrig) og at de øvrige passagerer dermed var fra andre markeder, herunder en tredjedel fra de nordiske lande.

Rederiet fremhæver også, at man er eneste flodkrydstogtselskab i Europa med sejladser gennem næste hele året.

Klik for større format. Patrick Ell, marketingdirektør for Viva Cruises, under sin præsentation af flodkrydstogtrederiet i København. Foto: Marieke van Hulst Pedersen.

All-inclusive – og ingen rabat
Viva Cruises fremhæver blandt andet, at rederiets priser på flodkrydstogter er all-inclusive med morgenmad, frokost, middag og drikkevarer, både med og uden alkohol. Ligeledes opfriskes minibaren i kahytter og suiter dagligt – ligesom passagererne hver får en genbrugsflaske til vand. Også Wi-Fi og drikkepenge er med i prisen, oplyses det.

Og, tilføjer Viva Cruises, så giver man ingen rabatter som for eksempel ved booking kort før afgang eller i god tid før flodkrydstogtet.

Viva Cruises’ skibe spænder i størrelse, også afhængig af, hvilke floder de besejler. De mindst skibe på omkring 80 meter har plads til lidt under 100 passagerer; de største skibe er 135 meter lange og kan tage næsten 200 passagerer.

Relaterede artikler:

 

Amsterdam klar med nye tiltag til turistreduktion

Repræsentationsbureau får tredje krydstogtkunde

Bestiller 10 nye skibe til flodkrydstogter i Europa