Fly fra Billund med 150 turister sikkerhedslandet

12800204_1096702460369677_8501934510327930436_nEt tyrkisk fly fra Corendon Airlines fyldt med danske chartergæster fra Billund måtte sent lørdag aften sikkerhedslande i Warszawa på vej til Antalya i Tyrkiet.

”Vi fik ingen informationer, og de fleste fik heller intet at spise eller drikke. Vi sad og ventede på nogle bænke i en tom lufthavn, hvor alt var lukket. Nogle faldt i søvn på gulvet”, lyder det fra en af de rejsende

Rejsen var købt hos rejsearrangøren Detur, der årligt sender 34.000 danskere på charterrejse til primært Tyrkiet, skriver jyllands-posten.dk.

Allerede da det chartrede fly med 40 minutters forsinkelse lettede fra Billund kl. 20.10 lørdag aften, gik der noget galt. De, der sad bag i flyet, fortæller, at de hørte et højt bump, men flyet fortsatte for et par timer senere det af tekniske årsager var nødt til at sikkerhedslande i Warszawa.

På landingsbanen ventede udrykningskøretøjer, og passagererne blev ført ind i terminalen uden at få informationer om, hvad der var årsagen til landingen, og hvad der skulle ske.

Tidligt søndag morgen blev passagerne sendt med et andet fly, og med otte timers forsinkelse landede de – søndag morgen i Antalya.

Marketingchef Claus Gregersen fra Detur: ”Jeg er nødt til at afvente de tekniske detaljer, før jeg kan sige mere om, hvad der er sket”. Han oplyser, at passagerne vil få kompensation for forsinkelsen.

x

Læs Også

Billund Lufthavn frem igen

Små 160.000 rejsende benyttede lufthavnen i maj.

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.