Flyselskaber går efter forretningskunder

Interessen for segmentet er betydelig selv om antallet af erhvervsrejsende er faldet voldsomt. Lavprisselskaber satser på segmentets foretrukne ruter, mens de traditionelle selskaber vil kæmpe for at fastholde klientellet. skriver business.dk.

 

Norwegian, easyJet og Cimber Sterling har i deres rutenet tydeligt markeret interessen ved at øge frekvenserne på de mest attraktive forretningsruter og lægger ikke skjul på, at de er villige til at satse yderligere i årets løb.

 

Men lavprisselskaberne får kamp til stregen af de traditionelle selskaber, hvor kommerciel direktør Lars Sandahl Sørensen fra SAS bebuder, at man vil kæmpe benhårdt for hver en tomme i segmentet. Han understreger, at forretningssegmentets behov i forhold til ruter og fartplaner spiller stærkt ind i planlægningen og at man udvikle nye fordele og være aggressive på priserne overfor de forretningsrejsende.

 

De traditionelle ruteselskaber har indtil for nylig siddet tungt på forretningssegmentet, men krisetider har fået virksomhederne til at flytte medarbejderne fra business class til economy eller over i lavprisflyene, hvor selskaberne tilsvarende er kommer med segmentvenlige tiltag,for eksempel med hensyn til fleksibilitet.

Skrevet af Flemming Juul

x

Læs Også

Billund Lufthavn frem igen

Små 160.000 rejsende benyttede lufthavnen i maj.

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.