Gaest.com lukker salgsafdeling i Danmark

Gaest.com kan benyttes på mobiltelefonen. (Foto: Gaest.com)

TECH: Iværksættervirksomheden Gaest.com, der formidler udlejninger af møde- og kursuslokaler på en virtuel markedsplads, vil i 2018 fokusere på udlandet via eksterne partnere.

De to medarbejdere i salgsafdelingen hos Gaest.com skal i det nye år finde nye udfordringer. Det er konsekvensen af, at selskabets ledelse har vedtaget en ny vækststrategi med efterfølgende beslutning om at lukke den danske salgsafdeling.

Gaest.com blev etableret i oktober 2015 stiftet af en kreds af personer med adm. direktør Anders Boelskifte Mogensen som den centrale figur. De øvrige ejere er Chris Kjær Sørensen, Ib Nørholm, Christian Kastrup Schwarz Laustsen, Jonas Grau Sigtenbjerggaard samt Jan Seerup og Ole Seerup.

I selskabets første regnskabsår fra 26. oktober 2015 til 31. december 2016 blev der realiseret et underskud på 199.582 kroner, og der er i midten af 2016 og 2017 foretaget kapitalforhøjelser i selskabet.

”Skal vores ambitioner lykkes, skal vi skalere forretningen udenfor Danmark. Vores ambition er at gå ud i otte nye markeder i 2018, og dette salgsarbejde vil fremadrettet blive drevet af lokale partnere i de respektive markeder, og dermed giver det ikke længere mening for os at have vores primære salgsstyrke i Danmark,” siger adm. direktør Anders Boelskifte Mogensen til Standby.dk.

Overflødiggjort af egen succes
Den strategiske ændring i forhold til salgsindsatsen har gjort det nødvendigt for Gaest.com at opsige salgsdirektør Casper Bock samt kollegaen Nini Almgren-Jensen, der tilsammen har en stor andel i, at der i dag er flere end 1.200 værter, som udlejer over 3.000 mødelokaler i Danmark, Sverige og Storbritannien.

De to salgsmedarbejdere har således principielt gjort sig selv overflødige ved at opbygge en stor kundebase, der i fremtiden skal betjenes af medarbejdere fra kundeservice.

”Vi skylder en stor tak til de to dygtige medarbejdere vi har haft ansat i salgsafdelingen i Danmark. De er lykkedes med at opbygge en relation til et stort antal store danske virksomheder, i Gaest kaldet enterprise-kunder, hvoraf mange i dag er begyndt at bruge Gaest.com,” lyder det fra direktøren.

Slipper deleøkonomien løs
Gaest.com er en online markedsplads, der gør det nemt at udleje mødelokaler på timebasis og holde møde i inspirerende og kreative omgivelser, og selskabets hovedaktivitet beskrives bedste gennem egne ord i den første årsrapport:

”Hver dag står tusindvis af inspirerende mødesteder tomme i Danmark. Samtidig sukker hundredvis af virksomheder efter kreative rammer til det næste møde, kursus eller workshop. Vi løser to problemer på én gang og slipper deleøkonomien løs i mødeverdenen. Alle salgs mødesteder – til alle slags virksomheder – på én platform.

Relaterede artikler:

Ny pris til dansk iværksætter-virksomhed

De vandt årets DEMA-priser

Kendt hotelsalgschef skifter til deleøkonomi

x

Læs Også

De vandt årets DEMA-priser

MICE: Der blev i aftes uddelt 14 priser ved årets Danish Events & Meetings Awards i krydstogtterminalerne i Københavns Havn med 360 deltagere.

Aarhus i gang med kæmpekonference

MICE: I denne uge har Aarhus sin største konference i 20 år med 2.000 deltagere. På SportAccord Convention vil Paris og Los Angeles præsentere deres bud på OL-værtsskab i 2024.

De vandt Københavns Kongres og Event Awards

MICE: Denne uge blev der uddelt fire priser ved den årlige Københavns Kongres og Event Awards, der hylder ildsjæle ved sidste års MICE-begivenheder, der trækker tusindvis af internationale gæster til hovedstaden.

Nyt mødekoncept fra Danland

MICE: Danland/DanCenter kursus og konference udvider markedet. Feriehuse giver adgang til møder og teambuilding, ligesom det nye koncept giver nye målgrupper mulighed for at holde møder ude af huset.

København får pris for at tiltrække kongresgæster

MICE: International Congress and Convention Association giver København topplacering over byer verden rundt, som sidste år var bedst til at tiltrække MICE-deltagere. Hele Danmark er også højt placeret.

Danske Konferencecentre får flere kunder

MICE: Ny strategi og styrket samarbejde mellem de foreløbig 78 konkurrerende konferencesteder i sammenslutningen Danske Konferencecentre bærer frugt.