Hold op med at pakke rejsekunder ind i vat

Så tegn dog en forsikring og hold op med at pusle om kunderne i rejsebranchen og pakke dem ind i vat straks de kommer ud for problemer, der rækker ud over den service, som flyselskaber og rejsearrangører naturligvis må yde. Sådan skriver Ejvind Olesen i en kommentar i Weekly senere i dag.

 

I samme udgave skriver direktør Per Møller Jensen fra SAS, at man føler det unfair at blive angrebet for manglende vilje til at betale, når man vitterligt har gjort mere for sine passagerer end de fleste andre.

 

PÅ DRF´s generalforsamling fastslog direktør Lars Thykier, at EU-flyselskaberne skal stå for hjælpen til de strandede passagerer, men hvis nogle udgifter bliver væltet over på rejsebureauerne, dækker den udvidede ansvarsforsikring hos Gouda og Europæiske.

 

De to selskabers repræsentanter sagde samtidig, at strandede flypassagerer kan henvende sig til deres indboforsikring for hjælp.

 

Læs mere i Weekly

 

Skrevet af Redaktionen