Fra kåringen af Årets Konferencecenter ses fra venstre Koldingfjords selskabschef, Malte Strunge, dets hotelchef Mette Ahrendtsen, Flemming Jakobsen, bestyrelsesformand for Danske Konferencecentre og direktør på Hotel Vejlefjord, Peder Madsen, direktør på Koldingfjord, samt Marlene H. Sylvester-Hvid, direktør for Danske Konferencecentre. Foto: Danske Konferencecentre.

Hotel Koldingfjord atter Årets Konferencecenter

Hotel Koldingfjord løb med førstepladsen, da sammenslutningen Danske Konferencecentre på sin generalforsamling kårede Årets Konferencecenter 2022 blandt de fem nominerede kandidater.

Fem af de 100 medlemmer af Danske Konferencecentre var nomineret til prisen som Årets Konferencecentre. Hotel Koldingfjord blev ved generalforsamlingen hos Danske Konferencecentre i fredags på Marienlyst Strandhotel ved Helsingør kåret som sejrherren.

Kandidaterne til prisen kommer efter evalueringer af konferencecentrene og deres medarbejdere i de bedømmelser, Danske Konferencecentres partnere skal indsamle hos gæsterne.

Udover at blive analyseret og brugt til at skabe fælles forbedringer i branchen, danner vurderingerne også grundlag for kåringen af Årets Konferencecenter, som sammenslutningen står bag hvert år.

De fem bedste scorende, der blevet de fem kandidater til Årets Konferencecenter, var, nævnt alfabetisk: Bautahøj Kursuscenter og Hotel (sidste års vinder), Hotel Koldingfjord, der også var blandt de fem nominerende sidste år, Hotel Vejlefjord, Pharmakon Konferencecenter i Hillerød og Severin Kursuscenter ved Middelfart, der også var blandt de fem nominerende sidste år.

Koldingfjord vandt igen
Danske Konferencecentre skriver i en pressemeddelelse, at for anden gang på tre år er Hotel Koldingfjord kåret som Årets Konferencecenter. Evalueringer fra hundredvis af konferencegæster ligger til grund for kåringen, og netop det glæder Koldingfjords direktør, Peder J. Madsen.

Titlen har ekstra betydning i en tid, hvor hoteller og konferencecentre kæmper for at tiltrække og fastholde dygtige medarbejdere, siger han.

Landets hoteller og konferencecentre er gået fra asken til ilden, og coronakrisens stilstand er afløst af ekstrem travlhed. Virksomheder og kolleger vil igen mødes i virkeligheden for at dyrke det faglige og det sociale, og det slår igennem i ordrebøgerne. Samtidig er konferencecentrene udfordret af mangel på medarbejdere, fordi mange blev fyret under nedlukningerne, hedder det i pressemeddelelsen.

Derfor er prisen som Årets Konferencecenter 2022 ekstra vigtig, siger Peder Madsen: ”Det betyder rigtig meget for os, især internt. Nu står vi sammen om at imødekomme den enorme efterspørgsel på konferencer og alt, hvad vi ellers tilbyder. Derfor er det en pris til hele holdet på hotellet og en vigtig anerkendelse, når vi kæmper for at holde på vores fantastiske medarbejdere.”

En flaske champagne til alle medarbejdere
I pressemeddelelsen siger direktør i Danske Konferencecentre, Marlene H. Sylvester-Hvid:

”Hotel Koldingfjord vandt også prisen i 2020. Koldingfjord vinder titlen, fordi de scorer højt på personalets service og imødekommenhed og på faciliteterne, altså værelser og konferencelokaler. Dykker vi ned i evalueringerne, kan vi se, at det især er personalets engagement og hele atmosfæren på hotellet, der har afgørende betydning.”

Vedkommende service er rettesnoren for alle medarbejdere på Hotel Koldingfjord, siger Peder Madsen, og tilføjer, at samtlige Koldingfjords 120 medarbejdere mandag modtager en flaske champagne som tak for deres del af den indsats, der igen har sikret Hotel Koldingfjord prisen som Årets Konferencecenter.

Relaterede artikler:

Klar med kandidaterne til Årets Konferencecenter

Mødeplanlæggere udpeger Danmarks bedste venues

Landsholdshotel udvider for 100 millioner kroner

Stor kongreskæde tilbyder afbestillingsforsikring

Mødebranchen klar til nye tider efter genåbningen