”20 år er lidt af en milesten for et internetfirma”, siger David Roche, direktør for hotels.com siden 2008. ”Mens meget har ændret sig siden vi blev grundlagt, holder vi fast i vores oprindelige mission, at levere gode handler til hotelbookere, mens vi videreudvikler produktet”
Virksomheden startede i 1991, da grundlæggerne startede Hotel Reservations Network (HRN), som leverede discountpriser via en toldfri telefonlinje i USA. Internettet kom til i 1996 og navnet hotels.com i 2002, samme år som lanceringen af det britiske site. I dag er der over 75 sites over hele verden. Den danske side blev lanceret i 2003.
Da virksomheden startede, kostede et hotelværelse i New York i gennemsnit 761 kroner pr nat. I dag er gennemsnitsprisen 1.273 kroner pr nat. Fødselsdagskampagnen har et udvalg af ’4 nætter for 3’s pris’- eller ’3 nætter for 2’s pris’ i Europa, Nordamerika, Latinamerika, Australien og Stillehavet. Kampagnen løber i 20 dage fra d. 1. august. Der vil også dagligt blive udtrukket vindere af weekendophold på Marriot-hoteller over hele Europa.