Hotels.com fylder 20 år

”20 år er lidt af en milesten for et internetfirma”, siger David Roche, direktør for hotels.com siden 2008. ”Mens meget har ændret sig siden vi blev grundlagt, holder vi fast i vores oprindelige mission, at levere gode handler til hotelbookere, mens vi videreudvikler produktet”

 

Virksomheden startede i 1991, da grundlæggerne startede Hotel Reservations Network (HRN), som leverede discountpriser via en toldfri telefonlinje i USA. Internettet kom til i 1996 og navnet hotels.com i 2002, samme år som lanceringen af det britiske site. I dag er der over 75 sites over hele verden. Den danske side blev lanceret i 2003.

 

Da virksomheden startede, kostede et hotelværelse i New York i gennemsnit 761 kroner pr nat. I dag er gennemsnitsprisen 1.273 kroner pr nat. Fødselsdagskampagnen har et udvalg af ’4 nætter for 3’s pris’- eller ’3 nætter for 2’s pris’ i Europa, Nordamerika, Latinamerika, Australien og Stillehavet. Kampagnen løber i 20 dage fra d. 1. august. Der vil også dagligt blive udtrukket vindere af weekendophold på Marriot-hoteller over hele Europa.

Skrevet af Flemming Juul