Hvad de dog spørger om

Det har hotels.com erfaret, når de har lyttet til de spørgsmål, som turisterne kan finde på at spørge om rundt om i Europa.

 

I London er der blandt andet stillet følgende spørgsmål: ’Hvorfor de har bygget Windsor Slot på Heathrows landingsbane? Hvorfor har de bygget så mange ødelagte slotte og ruiner her? Hvor kan vi finde huse med stråhatte?’

 

Fra Irland kommer spørgsmålene ’Hvorfor tager I ikke dollars? Taler alle engelsk på dette kontor? Hold da op! Har I mobiltelefoner herovre? Fejrer I også Skt. Patricks dag her i Irland?’

 

Franskmændene er blevet spurgt: ’Hvad er forskellen mellem Paris og resten af Frankrig? Hvor kan jeg finde damen med smilet? Er Hotel Gay Lussac kun for homoseksuelle?’

 

Svenskerne har måttet lægge ører til spørgsmål som ’Hvor langt fra Stockholm skal vi rejse for at se bjørne, elge og ulve i skovene? Går der busser dertil?’

 

I Italien:’Kan jeg sove i katakomberne?’ I Val d’Aosta, et vintersportssted, ’Sikke meget sne! Men er den ægte?’ På det Egyptiske Museum: ’Er mumien en død person? Undskyld, hvornår begynder gladiatorerne i Colosseum at kæmpe?’

 

Fra Lissabon i Portugal: ’Ved du, om Lisboa er tæt på Lissabon?’ og i Algarve ’Hvor er den smukke by Algarve? Har du noget imod, at jeg gemmer mig her, indtil min kone går? Er de klipper menneskeskabt? Er trafiksignalerne i Portugal de samme som i England?’

 

Og fra Holland:  ’Hvor er tulipanfabrikken? ’Hvor kan jeg finde en bh i størrelse G?’

Skrevet af Flemming Juul

x

Læs Også

Turismenyheder.dk skriver

Hotellers indtjening presset – Rygepolitik på skilte overalt – Tivoli fik overskud – Kulturforlig på plads – Arne Jacobsen i Kolding – Eminem i Parken

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.