LUFTFART: Hver 10. dansker har minimum én forretningsrejse om året, viser ny undersøgelse.
En undersøgelse, som Analyse Danmark har foretaget for British Airways, viser, at 26 procent af danskerne rejser med fly i forretningssammenhæng, og at en ud af ti har minimum én forretningsrejse om året.
Foruden muligheden for at møde kunderne face-to-face og få indblik i, hvad kunderne i andre dele af verden efterspørger, mener knap halvdelen af danskerne, at forretningsrejser giver mulighed for at udvikle nye og brugbare kompetencer.
Når forretningsrejsen bestilles, er det især rabatter på flybilletter samt mulighed for bonusbilletter i fremtiden, der tæller, viser undersøgelsen.
”De forretningsrejsende vil have et loyalitetsprogram, som er let at forstå, og som giver mulighed for rabatter med det samme samt beregner point direkte ud fra forbruget. Derfor har vi revideret vores On Business-loyalitetsprogram, så det lever op til kundernes ønsker,” siger Peter Rasmussen, nordeuropæisk chef for British Airways, American Airlines og Iberia.
British Airways’ nye loyalitetsprogram omfatter nu også Iberia og American Airlines, så virksomheder kan optjene point på tværs af alle tre selskaber i ét loyalitetsprogram.