Infochef forlader Scandic

Anette Larsen har efter 17 gode år i Scandic Danmark takket ja til en ny udfordring. Hun fratræder med udgangen af juni og bliver 1. august organisationschef for selskabet bag virksomhederne Dragsholm Slot og de to Brdr. Price-restauranter i København.

 

Privat danner Anette Larsen par med den kendte tv-kok, restauratør og komponist James Price, og hendes nye job bliver i regi af James Prices’ medejerskab i de to Brdr. Price restauranter. Den nyeste åbnede i april i Tivoli, hvor den sidste uge havde besøg af USA’s tidl. præsident, Bill Clinton.

 

Anette Larsen var indtil maj sidste år marketingchef og PR-ansvarlig for Scandic, hvorefter hun tiltrådte sin nuværende stilling som kommunikationschef.

 

Det bliver med en blanding af vemod og spænding, at Anette Larsen forlader Scandic, som hun har været med til at udvikle på områder som marketing, kommunikation og CSR (Corporate Social Responsibility; altså virksomhedens samfundsmæssige engagement, red). Og det var kun, fordi et særligt attraktivt jobtilbud kom i spil, at tanken om at forlade Scandic overhovedet strejfede hende.

 

”Scandic er en fantastisk virksomhed. Da jeg startede, havde vi 15 hoteller i Danmark – nu på fredag, 1. juni, åbner vi i Aarhus hotel nr. 24,” siger hun.

 

Adm. direktør i Scandic Danmark, Jens Mathiesen, siger om den afgående kommunikationschefs indsats:

”Jeg takker Anette for hendes enorme indsats og dedikation gennem hendes mange år hos Scandic. Alle i virksomheden har sat stor pris på Anettes drive, energi og engagement. Hun har været den bedste Scandic-ambassadør – og jeg ønsker hende alt det bedste i hendes nye job.”

 

I Anette Larsens nye job bliver en primær opgave at opbygge en ny administrativ organisation, som skal støtte de foreløbigt tre driftsenheder. Organisationen skal bl.a. varetage booking, HR, salg, marketing og kommunikation.

 

Processen med at  rekruttere en ny kommunikationschef til Scandic Danmark påbegyndes snarest.

 

Til takeoff.dk siger Anette Larsen:

"Det bliver spændende at være med til at bygge en helt ny administrationsorganisation op, som skal være med til at servicere de tre driftsenheder, der i dag tegner virksomheden. At der også er nye hotelprojekter i pipeline gør det ikke mindre interessant. Det bliver en virksomhed med et stort vækstpotentiale.”

 

Hun tilføjer: "Virksomhedens grundfilosofi bygger på, at alle driftsenheder har deres egen, unikke profil. Det gør også mit fremtidige virke interessant. Jeg kommer med en lang erfaring i at arbejde med et kendt varemærke som Scandic, og at få lov til at være med til at udvikle, markedsføre og kommunikere helt nye historier og detaljer om tre allerede stærke hotel- og restaurant brands, er noget jeg glæder mig utroligt meget til.”

Skrevet af Henrik Baumgarten