Innovationspris til Hotel Danmark

brøchner Hotel Danmark LobbyHOTELLER: Når man ikke kan konkurrere på pris, må man gøre det på kvalitet. Den politik har givet Hotel Danmark i København pris fra bookingsitet “Orbitz Worldwide”.

Det internationale bookingsite “Orbitz Worldwide” har valgt Hotel Danmark i København som sin “Most Innovative Partner 2013” på det danske marked, oplyser hotellet, der hører under Brøchner Hotels.

Begrundelsen for valget af Hotel Danmark var bl.a., at hotellet forstår at opfatte trends på markedet og reagere hurtigt på dem. En trend på markedet lige nu er bl.a., at værelsespriserne på bookingsites længe har ligget på et relativt lavt og fastlåst niveau.

”Med det omkostningsniveau vi har i Danmark, kan vi ikke gå længere ned i pris, så vi kan ikke bruge prisen som det eneste konkurrenceparameter. Derimod kan vi skrue op på service- og kvalitetsparameteret og give vore kunder ekstra kvalitet for pengene,” siger vicechef for prissætning, Jens Mølgaard Sørensen fra Brøchner Hotels, og tilføjer: ”På Hotel Danmark har vi arbejdet på at give en sådan “added value” til vore gæster i form af bl.a. “WineHour”, hvor vi byder gæsterne på et gratis glas vin, et morgenbord af en flot og høj kvalitet og gratis adgang til internet.”

Familieejede Brøchner Hotels omfatter boutique-hotellerne Hotel Fox og Hotel Danmark. Til april 2014 udvides Hotel Fox og genopstår under navnet SP 34 – hoteller er lukket for ombygning og udvidelse gennem vinteren.