Jet Time har udfaset fragtsegmentet

Det danske flyselskab vil fremover fokusere aktiviteterne på selskabets kerneforretning, charter og ACMI, hvor Jet Time fra 2018 tilbyder passagerflyvninger til flyselskaber og turoperatører.

Som led i turnaround processen har Jet Time valgt at trække sig ud af forretningsområderne fragt og ACMI på ATR72-fly.
Den 13. maj foretog Jet Time sin sidste fragtflyvning, og selskabet har dermed endeligt udfaset fragt som
forretningsområde. Udfasningen er sket gradvist gennem foråret, hvor fragtproduktionen er blevet neddroslet i takt med, at Jet Times fem B737-400 fragtfly har forladt selskabet.

Jørgen Holme, adm. direktør i Jet Time: ”Den endelig udfasning af fragtområdet er et stort skridt i Jet Times turnaround proces mod målet om en enklere forretningsmodel, hvor vi fokuserer på det, vi er bedst til – at yde en personlig og målrettet service til vores partnere og deres kunder. Vi har igennem de seneste fem år arbejdet i fragtsegmentet og været rigtig gode til at levere til vores fragtkunder, men dette forretningsben har drevet en betydelig kompleksitet i vores virksomhed, og har derigennem bidraget til et ikke lønsomt Jet Time”.

”Ved at trække os fra fragtmarkedet har vi taget et af de nødvendige skridt til at gøre Jet Time til en rentabel forretning igen med rendyrket fokus på at levere fleksible løsninger til vores kunder og den gode, personlige service til vores passagerer.”

Udfasningen af fragtområdet er sket i en kontrolleret proces i tæt samarbejde med Jet Times mangeårige
fragtpartner. Sideløbende er udfasningen af Jet Times ACMI-produktion på flytypen ATR72 i fuld gang, og tre fly er tilbageleveret til ejeren siden nytår.

Udfasningen foregår som planlagt og i tæt dialog med selskabets mangeårige kunde, SAS. Jet Time har fem ATR72 tilbage i produktion hen over sommeren, og de sidste ATR-flyvninger på vegne af SAS er planlagt til den 2. september 2017.

Jet Time vil fortsætte med at levere fleksible charter- og ACMI-løsninger i tæt partnerskab med flyselskaber og turoperatører baseret på en enhedsflåde af seks B737-700 passagerfly i tillæg til de to B737-800, som det danske flyselskab også de kommende to vintersæsoner skal operere på vegne af rejsekoncernen TUI.