
Prisen uddeles af Air Transport Research Society (ATRS), et akademisk forum bestående af professorer fra universiteter verden over.
”Vi er gennem vores nære samarbejde med fly- og handlingselskaber i stand til konstant at forbedre vores services og blive stadig mere effektive. Det er guld værd i konkurrencen med de øvrige lufthavne i Europa, da det har stor betydning for vores evne til at tiltrække nye ruter,” siger Københavns Lufthavns kommunikationsdirektør, Henrik Peter Jørgensen.
De godt 120.000 passagerinterviews, Københavns Lufthavn årligt gennemfører, viser, at 96 pct. af lufthavnens passager er tilfredse eller meget tilfredse med deres oplevelse i lufthavnen.
De mange interviews med passagererne viser også, at den generelt høje tilfredshed med check-in er særligt høj hos de passagerer, der selv checker ind ved hjælp af check-in kiosker, internettet eller mobiltelefon. 38 pct. af lufthavnens passagerer checker ind på selvbetjeningskioskerne mod et europæisk snit på 15 pct.
Københavns Lufthavn samarbejder med sin største kunde, SAS, om at blive første lufthavn i verden, der tilbyder passagerer selvbetjeningsmuligheder for såvel bagageindlevering, check-in og boarding som re-bookning af flybilletter og indrapportering af eventuelt mistet bagage. Alle passagerer, der rejser med SAS, får nu disse muligheder, oplyser lufthavnen.

STANDBY.DK Nyt om rejser

