København søger flere gæster fra Fjernøsten

2019/08/defaultmain.jpgTURISME: I disse uger er turoperatører fra Kina, Singapore og Indien i København, hvor de skal lære om den danske hovedstad, så de kan sælge København på de asiatiske markeder.

De kommer fra Kina, Singapore og Indien, når ruteudviklingsprogrammet Copenhagen Connected i slutningen af september og starten af oktober holder fam-trip i København. Turene er målrettet turoperatører fra asiatiske fjernmarkeder.

Som led i samarbejdet omkring ruterne markedsfører ruteudviklingsprogrammet Copenhagen Connected København på markederne, hvor kundegrundlaget fra ruterne er. Det er med til at sikre, at de vigtige, direkte ruter får passagerer nok til at fastholde driften, og samtidig øger det kendskabet til København som rejsedestination.

Der er direkte flyruter til København fra Shanghai og Beijing i Kina, Bangkok (Thai Airways) samt fra Singapore (Singapore Airlines). Der er endnu ikke en direkte rute fra Indien til København, så trafikken fra Indien kommer bl.a. via Dubai, hvor København er forbundet med BRIK-landet Indien via Emirates. Det er grunden til, at Indien er med på fam-trip, som samtidig sigter på at øge kundegrundlaget med henblik på en eventuel direkte rute på et senere tidspunkt.

De besøgende turoperatører er delt op i flere ture, som har forskellige programmer for deres ophold. Ud over en tur med fire deltagere fra Singapore, hvor der som noget nyt var inviteret markedsrelevante incoming-bureauer fra København, er der en seks dages tur for ni kinesiske turoperatører. De skal bl.a. besøge Roskilde, opleve København fra kanalrundfarten og på rundtur til det historiske og royale Københavns slotte.

Kineserne skal også besøge almindelige københavnere og stifte bekendtskab med vores livsstil og madkultur. Det sker gennem projektet Meet the Danes, som har været et populært indslag på tidligere fam-trips.