Kritik af SAS for svingende tillæg

sas business kabineFlere større kunder klager over, at SAS skruer op og ned for det såkaldte brændstoftillæg efter forgodtbefindende.

Ifølge Børsen viser en opgørelse, at der er stor forskel på, hvor meget kunderne skal betaler i brændstoftillæg afhængigt af, hvor i flyet man sidder, hvornår billetten er købt og hvad destinationen hedder. For eksempel betaler SAS Plus kunder 290 kroner i brændstoftillæg på ruten fra København til Paris, mens en SAS Go-kunde slipper med 101 kroner.

”Det kan da ikke være rigtigt. Så burde SAS kalde det avancetillæg, for det er fair nok, at man vil tjene penge, men olietillægget blev indført pga. en høj oliepris, og den er der jo ikke længere. Man taber tillid til sådan en leverandør, der ikke spiller med åbne kort”, siger Per Markussen fra BCD Travel til Børsen.

SAS investor relations-chef, Björn Tibell, siger, at SAS bruger brændstoftillægget til at justere priserne, så de samlet er konkurrencedygtige i to forskellige prisklasser. Han afviser at afskaffe tillægget, da det er en arv i branchen.

 

x

Læs Også

Turismenyheder.dk skriver

Hotellers indtjening presset – Rygepolitik på skilte overalt – Tivoli fik overskud – Kulturforlig på plads – Arne Jacobsen i Kolding – Eminem i Parken

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.