Kvinder kan lide forretningsrejser

Flere danskere rejser på forretningsrejse, og forretningsrejsebranchen har aldrig været større. Mange danske virksomheder har heftig rejseaktivitet i udlandet, og det er både mænd og kvinder, der flyver ud i verden.

Men kvinder og mænd ser forskelligt på, hvad de savner, når de er væk hjemmefra, og de værdsætter også forskellige elementer af forretningsrejsen, viser en nordisk undersøgelse, som erhvervsrejsebureauet BCD Travel har foretaget blandt over 4.000 deltagere fra Norge, Sverige, Finland og Danmark. 1200 danskere har deltaget.

”Det er noget, virksomhederne bør tage alvorligt for at imødekomme deres behov. Ikke mindst når man er længere tid væk for at løfte en større opgave. Som TMC er det vigtigt for os at kortlægge forskellighederne for at blive en endnu bedre sparringspartner for vores erhvervskunder”, siger Anders Lau Nielsen.

40% af kvinderne er glade for at komme væk fra hjemlige rutiner mod 34% af mændene, og kvinder er også ivrigere efter at bo på hoteller (37%) end mænd (32%). Overraskende er også, at kvinder i mindre grad mener, at forretningsrejser tager for meget tid, for det siger kun 17%, mens flere mænd angiver netop det (22%). Men kvinder (23%) savner alligevel deres familier mere end mændene (19%)

Kvinderne benytter sig i højere grad af, at de er i udlandet og kan ose i butikker, de ikke er vant til og tager det private kreditkort med i byen og shopper (kvinder 43% mod mænd 29%).

51% af de adspurgte mænd booker selv deres forretningsrejse, mens kun 43% af kvinderne gør det. Til gengæld er kvinder mere opmærksomme på risikostyring, når forretningsrejser skal bestilles og administreres. 29%) kvinder mener, at god risikostyring er ’meget vigtigt’ mod mænds 22%.

66% blandt både kvinder og mænd finder, at placeringen er alt afgørende, mens indretningen af værelset er vigtigere for kvinder (14%). Kun 11% af mændene mener dette. Til gengæld betyder det mere for mænd, hvilken lufthavn de flyver til og fra (27%) end for kvinder (22%).

x

Læs Også

Billund Lufthavn frem igen

Små 160.000 rejsende benyttede lufthavnen i maj.

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.