Lufthansa vokser i Jylland

Christian Zacho.

Christian Zacho.

FLYSELSKABER: Lufthansa øger kampen mod KLM på det jyske marked og indsætter fra vinterfartplanen større fly mellem Billund og Frankfurt – samtidig ansætter Lufthansa Key Account Manager i Jylland. Lufthansa får om et år premium economy på sine langruter.

Slagsmålet mellem KLM og Lufthansa om passagerer fra det jyske marked vokser. Mens KLM i dag har fem fly på hverdage fra Billund til Amsterdam og tre fra Aalborg, har Lufthansa fire fly på hverdage mellem Frankfurt og Billund.

Mens Lufthansa-ruten hidtil har været fløjet af Lufthansa City Line, indsætter den tyske Star Alliance-gigant fra vinterprogrammet egne Boeing B737-500 på ruten mellem Billund og Frankfurt. Det betyder 70 pct. flere udbudte flysæder i forhold til vinterkøreplanen sidste år. Samtidig håber Lufthansa på en rute fra Billund til sin anden store hub-lufthavn, München, men har endnu ikke ledige fly.

For at styrke Lufthansa-gruppens synlighed på det jyske marked, har selskabet pr. 1. november ansat 43-årige Christian Zacho som ny Key Account Manager med primært ansvar for netop det jyske marked.

Christian Zacho har 18 år i rejsebranchen og  kommer fra stilling som Key Account Manager hos biludlejningsfirmaet Avis Budget og har tidligere været rejsekonsulent hos SAS, Jysk Rejsebureau og i Danmarks største erhvervsrejsebureau, Carlson Wagonlit Travel.

Christian Zacho skal bl.a. sælge produkter for – ud over Lufthansa – datterselskaberne Austrian og Swiss.

Lufthansa har i forvejen på hverdage fire fly fra København til såvel Frankfurt som München.

Landechef for Lufthansa-gruppen i Danmark, Morten Balk, siger til standby.dk:

”Vi ser stor efterspørgsel på direkte ruter fra Jylland. Vi har lyttet til markedet og indsætter nu de større fly fra Billund til Frankfurt, hvorfra mange passagerer skal videre til USA og Asien.”

”Christian Zacho, vores kommende salgschef i Jylland, skal besøge erhvervsrejsebureauer, store virksomhedskunder og store ferierejsebureauer. Han skal ud over de tre primære selskaber i Lufthansa-gruppen også sælge rejser med Brussels Airlines samt vores atlantpartnere, Air Canada og United. Så der bliver nok at se til. Det betyder rigtig meget, at vi øger vores synlighed i Jylland,” siger Morten Balk og tilføjer:
”Samtidig skal Christian også fortælle markedet, at Lufthansas langruter fra næste efterår er klar med vores nye premium economy; altså en ny klasse mellem business class og economy. Den kan bookes fra næste forår, men kommer først i luften om et års tid på Lufthansas over 100 langrutefly. Denne klasse kan formentlig bl.a. interessere små og mellemstore virksomheder.”

På tidligere statsminister Lars Løkke Rasmussens pressemøde i går, søndag, om hans mange dyre rejser som formand for klimaorganisationen Global Green Growth Institute (GGGI), nævnte Lars Løkke i øvrigt, at han primært havde fløjet First Class med netop Lufthansa. Mange af Lufthansas langrutefly har blot 6-8 pladser på First Class – Lufthansa er en af de største udbydere blandt europæiske flyselskaber af denne klasse.