Lufthansas kunder betaler CO2-regning

Regningen på knap en milliard kroner er resultat af, at selskabet skal købe CO2-kvoter for at bruge lufthavnene i EU, skriver business.dk.

 

Alle flyselskaber ventes i nær fremtid at fortælle, hvordan regningerne skal betales. For SAS skønnes udgiften at ligge i omegnen af 100 millioner kroner om året.

 

IATA har beregnet, at EUs CO2-kvotesystem i 2020 sammenlagt vil koste flyselskaberne 2,8 milliarder Euro – eller knap 15 milliarder kroner. I år vil den samlede udgift beløbe sig til ca. 900 millioner Euro.

Skrevet af Flemming Juul

x

Læs Også

Billund Lufthavn frem igen

Små 160.000 rejsende benyttede lufthavnen i maj.

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.