Repræsentationsselskabet Aviareps skal vise flaget på det nordiske marked for Malaysia Tourism. Den hidtidige marketing- og PR-ansvarlige for Malaysia Tourism i Norden er nyansat hos Aviareps.
Ifølge egne oplysninger er tyske Aviareps verdens førende repræsentations-, marketing- og kommunikationsselskab inden for blandt andet luftfart, turisme og hospitality. Alene på de nordiske kontorer har Aviareps 30 medarbejdere.
Og nu har Aviareps netop fået endnu en ny kunde, denne gang Malaysia Tourism Promotion Board. I samme moment har Aviareps ansat svenske Helen (Nasha) Eriksson som destination marketing consultant – hun arbejdede tidligere direkte for Malaysia Tourism med marketing og PR på det nordiske og baltiske marked.
Aviareps skal repræsentere Malaysia Tourism Promotion Board på de nordiske og baltiske markeder, hedder det i en pressemeddelelse.
”Aaviareps mission bliver at fremvise Malaysia som et mangefacetteret turistmål og øge bevidstheden om Malaysia som en top turistdestination på det nordiske marked i tæt samarbejde med lokale partnere,” oplyses det.
Over 80.000 nordiske ankomster
Malaysia kæmper mod blandt andet Thailand om at tiltrække udenlandske turister. I 2019, året før coronakrisen, var der over 80.000 ankomster fra de nordiske markeder til Malaysia. I 2019 var der næsten 30.000 svenske ankomster til Malaysia, over 22.000 fra Danmark og knap 15.000 fra Norge. Hertil kom ankomster fra Finland og de tre baltiske lande.
I alt registrerede Malaysia i 2019 samlet 26,1 millioner turistankomster.
Malaysia er nu helt åben uden restriktioner efter lockdown under covid og stræber nu efter igen at stimulere øget turismevækst, lyder det fra Aviareps. Datuk Zainuddin Abdul Wahab, generaldirektør for Tourism Malaysia, siger i pressemeddelelsen:
”Malaysia har meget at tilbyde besøgende som turistmål, og vi er ivrige efter at byde besøgende fra de nordiske lande velkommen tilbage til det store udvalg af oplevelser, herunder unikke naturlandskaber, verdensarvssteder, storbyferier, kulturel og kulinarisk mangfoldighed. Hertil kommer den malaysiske befolknings ægte gæstfrihed.
Vi er glade for at have Aviareps som vores partner og ser frem til at arbejde sammen med dem om at styrke vores markedsføringsstrategier i tæt samarbejde med nordiske partnere,” siger generaldirektøren.
En stor ære
I pressemeddelelsen siger Tapani Kauhanen, direktør for Aviareps i Norden:
“Det er en stor ære for Aviareps at repræsentere Malaysia på de nordiske og baltiske markeder. Dette multikulturelle land med et tropisk klima, der byder på alt fra pulserende metropoler til fantastisk natur og vidunderlige strande, er et idyllisk rejsemål for os i Norden.
Vores Aviareps teams på rejsemarkedet og vores lokale tilstedeværelse i alle nordiske lande er et stort aktiv for at sprede budskabet og nå de fastsatte mål.
Samtidig er vi glade for, at Helen Eriksson er kommet til os hos Aviareps og fremadrettet er ansvarlig for Malaysia Tourism med hendes særlige ekspertise,” siger Tapani Kauhanen.
Relaterede artikler:
Globalt turisme-roadshow besøgte København