Smartbox, der blandt andet sælger oplevelsesgavekort til minicruises, hotel- og kroophold, har indtil nu afvist at udbetale værdien af elektroniske gavekort. Efter påtale fra Forbrugerombudsmanden, har Smartbox nu rettet ind. Arkivfoto: Henrik Baumgarten.

“Mange gavekortudstedere kender ikke reglerne”

Forbrugerombudsmanden indskærper over for Smartbox Group, der sælger gavekort til 6.000 ”kvalitetsoplevelser i Danmark,” at forbrugere har ret til at få udbetalt værdien af elektroniske gavekort.

”Hos HORESTA oplever vi, at mange gavekortudstedere ikke er opmærksomme på reglerne om såkaldte elektroniske gavekort,” skriver Kaare Friis Petersen, erhvervsjuridisk chef hos HORESTA, på Linkedin.

Han tilføjer: ”Et gavekort er “elektronisk”, hvis det kan...

Få hurtig adgang til artiklen

Vælg det abonnement, der passer til dig eller din virksomhed

DKK 125

1 MÅNED

ABONNEMENT TIL EN BRUGER

(Ingen binding. Løbende abonnement, der kan opsiges til udgangen af en periode)

 

DKK 1.295

12 MÅNEDER

ABONNEMENT TIL EN BRUGER

(Ingen binding. Løbende abonnement, der kan opsiges til udgangen af en periode)

BUSINESS

12 MÅNEDER

ABONNEMENT TIL FLERE BRUGERE

(Abonnement med ubegrænset adgang til alle eller udvalgte medarbejdere)

Allerede abonnent?