Mange markerede deres Danish Travel Awards

Dette års vindere af Danish Travel Award, foto: Preben Pathuel.

Dette års vindere af Danish Travel Award, foto: Preben Pathuel.

DANISH TRAVEL AWARDS – Onsdag blev der for 19. år i træk uddelt Danish Travel Awards; mange prismodtagere sendte dagen efter pressemeddelelser om deres førsteplads.

Avis & Budget Biludlejning noterede, at det var 10. gang, selskabet var kørt hjem med ”den prestigefulde pris” som Danmarks Bedste Biludlejningsselskab efter den store, flotte sammenkomst i Cirkusbygningen.

Prisvinderne kåres på baggrund af kunders og professionelle branchefolks stemmer. I år deltog 1.400 forbrugere og 1.500 brancheansatte i afstemningen, i alt blev der uddelt 19 priser.

Viceadministrerende direktør Lars Dissing modtog prisen til Avis.

”At vinde en sådan pris, som både slutkunder og rejsebranchen er enige om, er en overordentlig stor ære. Prisen er en cadeau til alle Avis-medarbejdernes professionalisme og store indsats for kunderne hver dag – året rundt. Det viser styrken ved vores virksomhed og giver mig et meget optimistisk syn på fremtiden,” siger Kasper Gjedsted, adm. direktør hos Avis Biludlejning i Danmark.

Også det store danske GSA-bureau, Atlantic Link, markerede, at det i år genvandt prisen som Bedste Turistkontor i Danmark for sin kunde, De Amerikanske Jomfruøer. Ligeledes er Atlantic Link bl.a. sekretariat for den danske Discover America-komite – USA vandt for tredje år i træk Danish Travel Award-prisen som Bedste Rejseland udenfor Europa.

For andet år i træk kunne Atlantic Links direktør, Karin Gert Nielsen, hjembringe to gyldne statuetter til kontoret.

”Ikke kun rejsebranchen, men også forbrugerne er med til at stemme på, hvem priserne skal gå til ved Danish Travel Awards. Det giver ifølge Karin Gert Nielsen priserne ekstra stor troværdighed. Hun glæder sig især over, at Dansk Vestindien modtog prisen for ”Bedste turistbureau” for andet år i træk”, skrev Atlantic Link bl.a. i sin pressemeddelelse.

”Denne pris viser, at forbrugerne har virkelig taget Dansk Vestindien til sig som et favoritrejsemål. Vi glæder os til at fejre 100-året for salget af øerne til USA i 2017,” siger Karin Gert Nielsen. Sidste år besøgte 23.000 danskere øerne, en imponerende stigning fra 6.700 danske gæster i 2007.

I kraft af sin rolle som direktør for Discover America Danmark tog Karin Gert Nielsen sammen med bestyrelsesformand for Discover America i Danmark imod prisen for ”Bedste rejseland udenfor Europa” på vegne af USA.

”USA er og bliver drømmenes land. Vi ser tendens til, at danskerne søger længere mod vest, og med de nye direkte SAS og Norwegian-ruter til San Francisco og Los Angeles, bliver de mange oplevelser på den amerikanske vestkyst lettere tilgængelige,” siger Karin Gert Nielsen.

Sidste år besøgte over 271.000 danskere USA. Det samlede antal nordiske gæster var over 1,1 millioner, hvilket gør Norden til USA’s fjerdestørste turistmarked. USA er det største oversøiske rejsemål for skandinaviske rejsende med Thailand på andenpladsen.

Og fra cruise-rejsebureauet Bella Vista Travel lød det torsdag:

Rederiet ”Crystal Cruises” vandt onsdag aften den prestigefyldte Danish Travel Award i kategorien krydstogtskibe under 1.000 gæster ). Rederiets to skibe, ”Crystal Serenity” og ”Crystal Symphony”, sejler på destinationer verden over.”

”Crystal Cruises er ikke kendt i Danmark”, medgav Bella Vista og fortsatte, ”men har gennem adskillige år vundet tilsvarende priser i udlandet. Crystal Cruises blev grundlagt i 1988 af Nippon Yusen Kaisha, et af verdens største fragtskibsrederier. Efter Crystal Cruises sidste år indførte ”alt inklusive ombord” konceptet, samt ”Dine when you like”, har flere af vores gæster fået øjnene op for dette rederi,” skrev Bella Vista og tilføjede:

”I denne kategori afgør marginalerne, hvilket rederi der vinder, idet et krydstogt jo er en blanding af destinationer, service, gastronomi og selve skibenes indretning,” siger Jesper Kiil fra Bella Vista Travel, der er dansk general agent for Crystal Cruises.

Næste sommer vil Crystal Symphony anløbe Langelinje fire gange, 23. juni, 13. og 28. juli samt 15. august.

Og fra en anden vinder, DFDS Seaways, lød det i går:

”Onsdag blev rejsebranchens priser uddelt ved det anerkendte Danish Travel Awards og DFDS Seaways modtog prisen som “Bedste Passagerrederi.”

“Det tager vi som et stort klap på skulderen. Vi har meget fokus på at give vores gæster gode oplevelser og hele tiden forbedre os,” siger Kevin Hesinghof, Country Manager i Danmark. Det var 13. gang ud af 19 mulige, at DFDS Seaways sejlede af med en Danish Travel Award.

Også vinderen af Danish Travel Award for de største krydstogtskibe, Royal Caribbean Cruise Lines, udsendte i går pressemeddelelse. Her stod bl.a.:

”Dette er en rigtig dejlig anerkendelse af det cruiseprodukt, vi tilbyder en voksende andel gæster fra Danmark. Men det er en lige så stor anerkendelse af den fantastiske indsats rejsebureauerne og agenterne, vi samarbejder med her i Danmark lægger for dagen,” sagde Henrik Bergkvist, salgschef for RCL i Danmark.

Prisen er også et signal om, at Royal Caribbeans ambition om at opbygge støtten til rejsebureauerne i Danmark, og at hjælpe dem med at sælge cruises og øge deres omsætning, er i færd med at blive indfriet, noterede rederiet.

”Prisen motiverer os til at arbejde endnu hårdere for at få danskernes øjne op for cruise som ferieform. Vi er ydmyge og stolte af at så mange af vores gæster, agenter og samarbejdspartnere har stemt på os og vi vil fortsætte med at arbejde hårdt for at blive endnu bedre i 2014,” lød det fra Henrik Bergkvist.

Salgschef hos vinderen af Bedste Hotel udenfor København, Casper Bock, fra Radisson Blu Scandinavia Hotel, Aarhus, skrev i går:

”Der skal lyde en kæmpe tak til alle, som har stemt på os. Vi er meget stole over atter at have vundet titlen som ”bedste hotel i Danmark underfor København” ved Danish Travel Award. Tusind tak til alle jer, som dagligt sender en masse kunder til os.”

Også SAS glædede sig over sine to Danish Travel Awards: ”SAS modtog prestigeprisen ”Bedste europæiske flyselskab” og ”Bedste charterflyselskab” – priserne vækker stor glæde hos SAS efter et begivenhedsrigt år,” skrev SAS.

”Jeg er utrolig beæret over, at kunderne og rejsebranchen hædrer os et år, som ikke alene har været begivenhedsrigt for selskabet og medarbejderne, men hvor vi også har gjort fundamentale ændringer og forbedringer af vores tilbud til kunderne med SAS Go og Plus”, siger SAS’ vice adm. dir. og koncerndirektør HR- og Kommunikation, Henriette Fenger-Ellekrog, som modtog priserne for SAS. Hun fortsatte:

”Jeg ser prisen som en anerkendelse af den fornyelsesrejse, SAS er på, og jeg vil gerne rette en stor tak til vores kunder, som viser os tilliden, og til vores medarbejdere, som har været med til at give kunderne de gode oplevelser.”

Det var sjette gang på syv år, at SAS modtog prisen ”Bedste charterflyselskab”. SAS’ charterflyvninger sker i samarbejde med rejsearrangørerne, og i 2013 har SAS blandt andet indgået omfattende aftaler med Apollo.

”Vi sætter stor pris på vores mangeårige partnerskab med rejsearrangørerne,” sagde Henriette Fenger-Ellekrog.

Der var også glæde hos Star Tour, der vandt som Bedste Charterrejsearrangør foran Spies og Bravo Tours.

”Det er vi stolte af! Det er en anerkendelse fra rejsebranchen for det arbejde vi gør med at lave kvalitetsrejser til vores mange kunder, og ikke mindst en kvalitetsstempling fra kunderne selv, der har stemt over hele landet,” sagde Stig Elling, salgsdirektør i Star Tour.