Marriott kan skabe verdens største hotelkæde

Marriott-800x533Kinesisk forsikringsgruppe opgiver sit bud på at overtage Starwood-koncernen med bl.a. Sheraton-hotellerne. Dermed synes vejen banet for, at Marriott kan overtage og skabe en gigantisk hotelkæde.

Efter hotelgruppen Marriott International sidste år bød på Starwood Hotels & Resorts Worldwide, kom endnu en spiller på banen, kinesiske Anbang Insurance Group. Men nu har kineserne trukket sig fra muligheden for at købe Starwood-kæden, der bl.a. tæller varemærker som Sheraton og Westin, for ca. 100 milliarder kr.

Lige nu står det til, at Marriott kan overtage Starwood. Det vil skabe verdens største hotelselskab med ca. 30 varemærker og 1,1 mio. værelser på 5.700 hoteller verden over. Marriott har selv hotelvaremærker som Ritz-Carlton, Bulgari og Moxy. Sidstnævnte er på vej til at åbne hotel i København.

Starwoods aktionærer forventes denne uge at skulle stemme om købstilbuddet fra Marriott.