Marriotts første skandinaviske markedsplads

Ian Leat, regionaldirektør for Marriotts salg i Vesteuropa, (til venstre) med ansatte fra erhvervsrejsebureauet Via Egencia i København, samt Gitte Nødskov, til højre, salgsdirektør for Marriott Copenhagen.

Ian Leat, regionaldirektør for Marriotts salg i Vesteuropa, (til venstre) med ansatte fra erhvervsrejsebureauet Via Egencia i København, samt Gitte Nødskov, til højre, salgsdirektør for Marriott Copenhagen.

HOTELLER: Repræsentanter fra 17 af hotelkædens hoteller i og udenfor Europa mødtes i går i København med travel managers, store firmakunder og agenter fra erhvervsrejsebureauerne.

Over 100 af Marriotts samarbejdspartnere var mødt op til Marriott Markedsplads på det 5-stjernede hotel i København – her kunne de høre nyt fra de deltagende hoteller samt bl.a. Brussels Airlines og Hertz Biludlejning. Tilsvarende markedspladser har i mange år været holdt i de større europæiske byer, men det var første et sådant arrangement blev afviklet i København – i dag er en tilsvarende markedsplads i Stockholm.

Marriott kom til Norden i 2001 med åbningen af sit foreløbig eneste hotel i Danmark. Kæden har omkring 20 varemærker, et nyt bliver Moxy i samarbejde med Ikea-koncernen. Hvornår Moxy kommer til Norden vides endnu ikke, næste år åbner det første Moxy i Milano.

På verdensplan har Marriott 3.700 hoteller under sine forskellige varemærker.

Gitte Nødskov, salgs- og marketingsdirektør for Hotel Marriott Copenhagen, sagde i går til standby.dk:

”Vi har haft en fantastisk sommer, helt over forventning, også i forhold til sidste år. Stigningen er omkring de 10 pct. Vi har haft store VIP- arrangementer og mange flere krydstogtsgæster end tidligere år. Samtidig ser første kvartal 2014 allerede meget lovende ud.”

Foran Marriotts side mod havnen i København åbnede for nylig en ny attraktion, ”Kalvebod Bølge.” Den 4.000 m2 lange bølgeformede promenade byder bl.a. på opholdszoner, fitnessplads, klatrevæg, fortøjningsmuligheder til mindre både og en kajaklegeplads.