Nærkontakt positivt for Spies

Carlos Cebrian.

Carlos Cebrian.

CHARTEREJSER: Efter udflytningen fra centrum i København til Ørestaden, bliver kunderne længere i butikken og køber mere. Det samme sker efter et deltagermøde i det flotte auditorium.

Selv om 70 procent eller lidt mere i dag køber deres Spies rejse direkte på nettet og kun 10 procent henvender sig personligt i den supermoderne butik lige over for Fields og Ørestad station, kunne det alligevel godt tyde på, at der fortsat er et behov for mere nærkontakt, når folk skal på ferie.

”Det er for tidligt at fastslå, hvor stor virkningen er. Men når køberne kommer ind i forretningen sidder godt og behageligt sammen med sælgeren og ikke bliver stresset, fører det ofte til køb af mere eller til et dyrere hotel,” siger produktionsdirektør Carlos Cebrian.

”Vi har set det samme, når vi har haft foredrag med deltagermøde i vort auditorium og vist film fra et feriemål. Bagefter kommer nogen og siger, ”at de alligevel nok hellere vil have et dyrere hotel, som de lige har set,” fortsætter han.

Er det noget, der imponerer i kontorhuset Neroport, hvor Spies er rykket ind med ca. 100 medarbejdere på flere etager, da er det auditoriet med de sidste nye audiovisuelle hjælpemidler. Et lærred på størrelse med en mindre hangar. En amfiteater opbygning, så selv en to meter høj basketball spiller på rækken foran ikke generer.

”Vi inviterer ofte deltagere til foredrag og film fra det område, de skal til. Vi vil også have emneaftener om krydstogter, som vi nu er begyndt at satse mere på. På den måde lærer vi alle hinanden at kende bedre fra starten,” siger Carlos Cebrian.

Sandheden i ære, er det jo ikke de unge, der præger butiksbilledet, men ældre, som altid gerne vil se og føle lidt mere feriestemning inden afrejsen.

Siden flytningen fra butikken på Axeltorv og administrationen i Nansensgade, er der kommet færre i butikken. De mange som kom før, fordi de troede det var et turistkontor for København, er væk.

Det samme er Spies i bybilledet, men man har ikke fortrudt. Tilbage er butikkerne i Aalborg og Aarhus samt call center i Esbjerg bemandet med mange tidligere Tjæreborg-ansatte. – Alt på rette plads, ser det ud til.