HOTELLER: ”Vi har kun været i gang siden efteråret 2016 og er allerede på vej ud på markederne i Danmark, Sverige, Norge og Irland,” siger en af danske DigitalGuests to stiftere.
En af DigitalGuests oprettere, Steen Meller Thygesen, siger: ”Vi har indgået en distributionsaftale med en af Skandinaviens største udbyder af bookingsystemer til hoteller, Techotel Picasso, som servicerer over 800 hoteller i og udenfor Skandinavien, og vi har store forventninger til salget.”
I Danmark er DigitalGuest i brug på en række hoteller, hvoraf flere er testhoteller for store hotelkæder, som Comwell og First Hotels – og nyeste tal fra hotellerne viser, at op mod 70 pct. af gæsterne åbner den digitale gæstebog DigitalGuest for at informere sig om hotellets faciliteter, shopping og andet.
DigitalGuests anden medstifter, Christian Markedal, siger: “Hotelgæsterne bruger i gennemsnit 3,5 minutter på den digitale gæstebog. Gæsterne orienterer sig f.eks. om dagens gode tilbud på hotellet, de bestiller en taxa eller får anbefalet gode shoppesteder. Gæsterne kan også chatte direkte med hotellet.”
DigitalGuest er ifølge opfinderne en simpel digital erstatning for den gamle læderindbundne værelsesmappe, som ligger på ethvert hotelværelse, med praktiske informationer om hotellet.
Via DigitalGuest slipper hotellerne for opdateringer af de gamle gæstebøger. DigitalGuest sendes direkte til gæstens smartphone før og under tjek ind, og gæsten kan herefter, med et enkelt klik, komme videre ind i hotellets univers. ”DigitalGuest skal ikke downloades og intalleres som en app, og kræver ikke log in eller andet besværligt for gæsterne. De kan tilgå alt indhold direkte via en sms,” forklarer Christian Markedal og tilføjer:
”Potentialet for DigitalGuest er enormt. Vi er forholdsvis billige, med et fast lavt månedsabonnement og gratis oprettelse og support, og det er nemt og hurtigt at koble os på hotellerne.”