Tyske Jonathan fra Stuttgart, i stribet trøje, modtager gavekortet med ubegrænset gratis adgang til LEGO House i Billund resten af livet. Kortet overrækkes af turistattraktionens nye administrerende direktør, Kathrine Kirk Muff, til venstre. PR-foto.

Ny dansk turistattraktion får gæst nummer 1 million

LEGO House i Billund, der åbnede i 2017, har netop markeret gæst nummer én million. En tysk dreng på familieferie modtog et livstidstids årskort fra turistattraktionens nytiltrådte direktør.

Mandag den 15. august trådte gæst nummer én million gennem indgangen til LEGO House, hvor turistattraktionens nye direktør, Kathrine Kirk Muff, stod klar til at tage imod med flere præmier. Hun tiltrådte selv direktørstillingen i starten af denne måned, hvor hun afløste Jesper Vilstrup.

LEGO House i Billund, der åbnede i 2017, har i normale år cirka 280.000 besøgende.

Som gæst nummer én million valgte LEGO House den syvårige tyske dreng Jonathan fra Stuttgart. Han holder i denne tid to ugers sommerferie med sin familie på den jyske vestkyst – og dette var hans første besøg i LEGO House.

Jonathans far, Jochen, fortæller at især LEGO Ninjago har den helt store interesse hos hans søn. Jonathan har næsten alle LEGO Ninjago-sæt, der nogensinde er lavet. Jochen legede selv som barn med LEGO-klodser.

En rigtig god sommer
Sammen med overraskelsen over at være valgt som gæst nummer én million, fik Jonathan også et livstidsgyldigt årskort til LEGO House, så han resten af sit liv kan besøge turistattraktionen med en ledsager, oplyses det i en pressemeddelelse.

Med fra besøget i LEGO House fik den tyske dreng også et specialbygget LEGO-trofæ. Jonathan var ligeledes i LEGO-butikken, hvor han kunne vælge en gratis LEGO-æske samt spise gratis med sin familie i restaurant Mini Chef.

Direktør Kathrine Kirk Muff siger i pressemeddelelsen: “Det er helt fantastisk at tage imod gæst nummer én million. Det kom lidt før end forventet på grund af en rigtig god sommer, hvor vi har haft mange udsolgte dage. Selvom LEGO House i dag rammer gæst nummer én million, ville det sikkert være sket noget tidligere, hvis det ikke havde været for coronakrisen. Men gæsterne er kommet stærkt tilbage.”

Kathrine Kirk Muff glæder sig til at byde de næste mange millioner LEGO-fans velkommen. ”LEGO House er og skal fortsat være den ultimative LEGO-oplevelse, som LEGO-fans i alle aldre drømmer om at besøge,” siger hun.

Relaterede artikler:

Stor dansk turistattraktion klar med ny direktør

Campingpladskoncern fik rekordomsætning i juli

Forlystelsespark henter ny topdirektør i Legoland