Der er hård kritik af mastodonterne Booking.com og Hotels.com i ny afhandling fra en nyudklækket cand. merc. jur. fra Copenhagen Business School, der skrev speciale om bookingplatformenes indvirkning på hotelmarkedet i Danmark. Arkivfoto: Henrik Baumgarten.

Ny hård kritik af bookingportaler

Booking.com og Hotels.com har 90 procent af det danske marked for online bookinger, hedder det i kritisk afhandling. Der er også kritik af Konkurrencestyrelsens ”afslappede forhold” til portalerne.

”Bookingportalernes misbrug af deres markedsposition er et fast agendapunkt, når hotellerne mødes i Dansk Erhverv,” lyder det fra Lars Ramme Nielsen, chef for turisme- og oplevelsesøkonomi hos Dansk Erhverv.

Mens HORESTA har flest hoteller i Danmark som medlem,...

Få hurtig adgang til artiklen

Vælg det abonnement, der passer til dig eller din virksomhed

39 kr.

14 dage

(Ingen binding. Løbende abonnement, der kan opsiges til udgangen af en periode)

 

249 kr.

3 måneder

(Ingen binding. Løbende abonnement, der kan opsiges til udgangen af en periode)

849 kr.

12 måneder

(Ingen binding. Løbende abonnement, der kan opsiges til udgangen af en periode)

Allerede abonnent?