HOTELLER: Nystartet dansk firma tilbyder smart kuffertservice til turister i København.
Airluggage er navnet på et nyt dansk firma, der tilbyder at hente gæsternes kufferter på hotellet og udlevere kufferterne igen i lufthavnen. På den måde kan hotelgæsterne bruge tid i byen inden flyafgangen uden at behøve bekymre sig om opbevaring og transport af bagagen.
Airluggage har på kort tid fået succes med idéen og tegnet kontrakt med 40 af de største hoteller i København, heriblandt d’Angleterre, Skt. Petri, Brøchner Hotels, Admiral Hotel og Arp Hansen-hoteller.
Selskabet har også lavet aftaler om afhentning af bagage med to af de firmaer, der udleverer nøgler til airbnb-lejligheder i København, samt med flere krydstogtselskaber, der anløber København.
Nu er det planen, at konceptet hurtigst muligt skal udbredes til andre lande.
“Vi er i gang med forhandlinger i både Sverige og Tyskland for at kunne tilbyde samme service i en række storbyer i disse lande,” siger Leif Friborg Jensen, der har stiftet virksomheden sammen med sin svigersøn Niclas Persson.
Airluggage er sikkerhedsgodkendt af security i Københavns Lufthavn og af Trafikstyrelsen efter deltagelse i en række sikkerhedskurser.
Virksomheden har kontorlokaler og lager i lufthavnen og vil også kunne håndtere bagage for passagerer, som er i transit og har lyst til at tilbringe nogle timer i København, inden de flyver videre.