Ny service fra Amadeus

Cimber Sterling er det første flyselskab i Skandinavien, der kan tilbyde sit fulde sortiment af tillægsydelser igennem rejsebureauer, som benytter Amadeus. Løsningen er testet med succes siden januar.

 

I de senere år har flyselskaber udbudt tillægstjenester som kompensation for den faldende indtjening. Opdelingen af segmenterne har dog medført, at reservationsprocessen er blevet mere kompleks og omkostningstung for rejsebureauerne. Amadeus Ancillary Services giver nu rejsebureauerne et fuldt konkurrencedygtigt indhold, set i forhold til det, som man finder på flyselskabernes egne websider.

 

Med den nye service får rejsebureauerne en integreret løsning med en enkelt platform, der giver fuld adgang til at søge efter og prisfastsætte tillægstjenester hos de tilknyttede flyselskaber. En standardiseret tilgang vil gøre det lettere for bureauerne at opfylde deres kunders behov, samtidig med at de eksisterende forretningsrutiner påvirkes minimalt.

 

Efter at have afprøvet Amadeus Ancillary Service siden årets start er Cimber Sterling nu klar til at tilbyde en lang række tjenester via rejsebureauer i Skandinavien.  

 

”Den primære grund til implementeringen er naturligvis muligheden for at øge indtægterne, men også muligheden for at levere og kommunikere ydelser på en måde, som vores kunder betragter som ’added value’. Ancillary Services fjerner behovet for at differentiere mellem kanalerne, hvilket uden tvivl vil gøre vores rejsetjenester mere attraktive”, siger Lars Bording, CCO hos Cimber Sterling.

Skrevet af Flemming Juul