Nyt koncept kan give rejsearrangør gratis ferie

Skaberen af danske Viavana.com, Parastou Booyash, i den berømte jordanske turistattraktion, Petra.

TURISME: Rejs og tjen penge på din passion med Viavana.com, lyder opfordring fra ny dansk rejsearrangør – der først skal godkende arrangør af eventuel ny feriemulighed.

”I princippet er Viavana.com åben for alle. Vi skal dog godkende alle – og vi tager 20 pct. af den potentielle indtjening ligesom vi står for driften samt at markedsføre rejsen på sociale medier, vi kan opgradere teksten og billeder. Det hele skal være helt unikt. Så ikke hvem helst kan få adgang til at sælge rejser via Viavana.com.”

Det siger Parastou Booyash, der som barn kom til Danmark som flygtning fra Iran, til standby.dk. Hendes Viavana.com ejes primært af ventorfonden Promentum Equity Partners, der investerer i lovende nye teknologibaserede projekter, oplyses det.

”Vi har ingen agenda, men giver platforme,” siger Parastou Booyash.

Viavana.com er et nyt, innovativt rejse-community, der giver passionerede mennesker mulighed for at tjene penge på at designe en rejse. De kan komme af sted med andre, der har samme interesser. Viavana forbinder grupperne, og tager sig af alt det administrative.

Viavanas koncept er helt nyt på rejsemarkedet, fordi det giver yogainstruktøren, kulturnørden, foodien, adventure-løberen, kendissen, bloggeren og eksperter mulighed for at tjene penge ved at designe en unik rejse.

Viavana holder styr på betalingerne og booker alt.

For at gøre det så nemt som muligt for passionerede rejsedesignere, sørger Viavana for fly- og hotelbookinger, lokal transport, dækning under Rejsegarantifonden, markedsføring og personlig rådgivning etc.

Viavanas koncept fokuserer på unikke rejseoplevelser, men på en anden måde end hidtil set i branchen: ”Vi ser stort potentiale i helt unikke rejseoplevelser, passionerede enkeltpersoner kan bidrage med. Det er noget, traditionelle rejsebureauer ikke gør sig i. Oplevelsesrejserne på Viavana er ekstra særlige fordi, de er skræddersyet af eksperterne selv. Deres personligheder og ekspertise kan lige så godt være selve grunden til at købe rejsen, som destinationen kan være det,” siger Parastou Booyash.