Nye produkter er en del af opdatering af SAS mad- og drikketilbud, hvor naturlige ingredienser og høj kvalitet fra lokale leverandører er i fokus.
”Vi ved, at mad og drikke er en vigtig del af rejseoplevelsen. Derfor er vi glade for at lancere et nyt mad- og drikkekoncept, hvor der også gennem servering og indpakning er fokus på at give vores rejsende en endnu bedre totaloplevelse. Vi begynder med cafévognstilbuddet, hvor vi hovedsageligt tilbyder produkter fra skandinaviske brands”, siger Gustaf Öholm, Head of onboard product and services.
De nye snacks og drikke består af premium produkter fra lokale leverandører. Mens favoritter fra store internationale brands fortsætter med at være en del af udvalget, så vil størstedelen være fra nogle af de bedste skandinaviske brands.
Blandt de nye snacks tilbydes Butter Cookies fra Tantens Bageri og Larssons Chips fra Sverige, Speedy Tom Chocolate fra Danmark samt Imsdal kildevand og Ringi æblejuice fra Norge. Det nye udvalg inkluderer også ny spiritus, som den danske Mikkeller Vodka, Mackmyra Whisky fra Sverige og Harahorn Gin fra Norge.
De nye snacks og drikke tilbydes på skandinaviske og europæiske flyvninger og er inkluderet i prisen på SAS Plus og kan tilkøbes i SAS Go.
I slutningen af maj introduceres anden del af konceptet, hvor friske råvarer, naturlige ingredienser, indpakning og servering er i fokus.
Det nye koncept er en del af SAS New Experience, hvor SAS også opgraderer korte ruter med nye fly, kabiner og højhastigheds-WiFi.