Nytænkning gav pris til Færøerne

TURISME: En færing savnede, at Færøerne ikke kunne blive en del af Google Street View. Hun fik god idé, der nu er belønnet med en Travel & Tourism Award ved World Media Awards 2017.

Det igen belønnede projekt hedder Sheep View 360˚, hvor færøske Durita Dahl Andreassen sidste år fik idéen med at placere kameraer på nogle af øgruppens ca. 80.000 får.

Med de små kameraer på ryggen kunne der vises så mange billeder og optagelser, at Google Street View ombestemte sig og inkluderede Færøerne i sin app.

Initiativet har netop landet Færøerne prisen Travel & Tourism Award ved World Media Awards 2017.

Sheep View 360˚ kampagnen blev til i samarbejde med Færøernes Turistråd, Visit Faroe Islands. Færøerne vandt prisen foran andre nominerede som Airbnb, Destination Canada og Marriott International.

Færøerne havde indtil Durita Dahl Andreassens initiativ ikke været på søgeværktøjet Google Street View.

Durita Dahl Andreassen har tidligere sagt: ”For mig var det underligt, at mine venner i udlandet ikke kunne se Færøerne på Google Street View.”​