Med næsten 2.000 kliks fik historien om Mette Christensens (foto) ”nye” job 1. april flere kliks end nyheden sidste uge om den nye direktør i Københavns Lufthavn, (1.475) og den efterfølgende historie om fejl i pressemeddelelsen fra lufthavnen om den nye direktør, der gav 1.087 kliks.
”Jeg har haft flere direktører i telefonen. Alle tager det med godt humør. Jeg har haft adskillige henvendelser fra lufthavnen, SAS – alle syntes det var en fantastisk ide,” siger Mette Christensen til takeoff.dk, der i fredags kunne fortælle, at hun bliver ny vice adm. direktør i Københavns Lufthavn.
Kun én læser sendte surt opstød til takeoff.dks hjemmeside. Han havde ikke forstået aprilsnar-begrebet.
DFDS Seaways havde også aprilsnar-historie 1. april: De høje oliepriser får nu DFDS Seaways til at tage utraditionelle midler i brug for at holde brændstofomkostningerne nede. Eksempelvis appellerer man til børn og voksne om ikke at bevæge sig for meget rundt på skibet for at minimere vibrationerne i vandet og dermed reducere brændstofforbruget, siger landechef hos DFDS Seaways i Danmark, Kim Heiberg.
Der var flere aprilsnar-historier på danske rejsemedier 1. april; f.eks. skrev Highways-USA.com at præsident Obama ville giver rundture i Det hvide Hus.
Og VisitDenmarks hjemmeside skrev: "VisitDenmark har fået Gudrun & Gudrun i Tórshavn til at strikke Sarah Lunds berømte sweater til Den Lille Havfrue, da dette er en oplagt mulighed for at skabe endnu mere omtale og markedsføring af Danmark."