Og så alligevel ikke…

Med næsten 2.000 kliks fik historien om Mette Christensens (foto) ”nye” job 1. april flere kliks end nyheden sidste uge om den nye direktør i Københavns Lufthavn, (1.475) og den efterfølgende historie om fejl i pressemeddelelsen fra lufthavnen om den nye direktør, der gav 1.087 kliks.

 

”Jeg har haft flere direktører i telefonen. Alle tager det med godt humør. Jeg har haft adskillige henvendelser fra lufthavnen, SAS – alle syntes det var en fantastisk ide,” siger Mette Christensen til takeoff.dk, der i fredags kunne fortælle, at hun bliver ny vice adm. direktør i Københavns Lufthavn.

 

Kun én læser sendte surt opstød til takeoff.dks hjemmeside. Han havde ikke forstået aprilsnar-begrebet.

DFDS Seaways havde også aprilsnar-historie 1. april: De høje oliepriser får nu DFDS Seaways til at tage utraditionelle midler i brug for at holde brændstofomkostningerne nede. Eksempelvis appellerer man til børn og voksne om ikke at bevæge sig for meget rundt på skibet for at minimere vibrationerne i vandet og dermed reducere brændstofforbruget, siger landechef hos DFDS Seaways i Danmark, Kim Heiberg.

 

Der var flere aprilsnar-historier på danske rejsemedier 1. april; f.eks. skrev Highways-USA.com at præsident Obama ville giver rundture i Det hvide Hus.

 

Og VisitDenmarks hjemmeside skrev: "VisitDenmark har fået Gudrun & Gudrun i Tórshavn til at strikke Sarah Lunds berømte sweater til Den Lille Havfrue, da dette er en oplagt mulighed for at skabe endnu mere omtale og markedsføring af Danmark."

Skrevet af redaktionen