Pæn opbakning til ferie og gastronomi i Forum

”Vi bobler af optimisme, ” siger Julie Leopold Alf fra Forum udstillingen, her sammen med Malina Lebrecht Hye.

”Vi bobler af optimisme, ” siger Julie Leopold Alf fra Forum udstillingen, her sammen med Malina Lebrecht Hye.

FERIEMESSE: Det er ganske vist. Den ny og anderledes feriemesse i januar i Forum bliver til noget og er allerede halvvejs, og resten tegner lovende. Denne gang gælder det mere oplevelser og gastronomi i en koncentreret weekend.

”Tak. Vi bobler af optimisme,” sådan kommenterede salgschef Julie Leopold Alf situationen i går. Udstillingen Ferie i Forum i weekenden 17.-18. januar, den velkendte termin fra Bella Center.

”Vi har en stribe udstillere klar, bl.a Kipling Travel og Profil Rejser, og det er lutter udstillere, som lægger vægt på oplevelser, kvalitet og gastronomi. Det hele skal spinde sammen med lokaliteterne i Forum, så det får et indhold, hvor man bliver glad og feriestemt af at komme.

Det drejer sig om ferie og rejser til udlandet. Vi har faktisk haft en hel del, som ikke falder ind i det koncept, som vi har sagt nej til. Folk skal have den rene vare og få lyst til at komme igen. Og ikke mindst få lyst til at komme ud og rejse,” fortsætter hun.

I forhold til de mange års forgængere i Bella Center er der bl.a. sagt farvel til camping og ferie i Danmark. Det sidste kan man da godt beklage, men opbakningen i Bella Center tidligere år har unægteligt ikke tydet på, at dansk turisme tror på at kunne vokse på den måde. Rent umiddelbart ville Bornholm være født til det ny koncept.

”Vi har valgt at deltage i Forum, fordi vi tror på den ny rejsemesse, som har klart fokus på ferierejser. Vi tror Forum vil fungere bedre for en rejsemesse end i Bella Center. Det bliver interessant at følge området med eksotisk gadekøkken,” siger produktions og marketingchef Thomas Elsgaard, Profil Rejser.

De samme toner lyder fra Lars Gundersen, Kipling Travel: ”Vi vil gerne støtte op om, at Københavns får en kvalitetsmesse på rette sted og det rigtige tidspunkt. Det er også vigtigt, at det er fagfolk fra rejsebranchen bag initiativet (Billetkontoret, InterTravel og Gouda) for at vi på den måde kan få den rigtige platform.”

Feriemessen får også ny mediepartner, nemlig Politiken i stedet for Berlingske. Det sker med baggrund i oplag, udbredelse af feriestoffet og et stort engagement i at skabe indhold og aktiviteter på messen.

Forum er den officielle arrangør, fagruppen er idegruppen (og flere partnere er på vej). Salgschef Julie Leopold Alf er tovholder i Forum med masser af erfaring fra baglandet, hvor hun referer til udviklingsdirektør Malina Lebrecht Hye.