Pas på med at finde den rigtige havn i New York

"Vi synes, det er dybt uretfærdigt. Vi havde vedlagt kørselsesvejledning, og der stod den rigtige havn i billetten fra Royal Caribbean. Alligevel tog et nordsjællandske ægtepar fejl af New York og New Jersey, da de for to år siden skulle sejle på et ni dages cruise.

 

De gav billetten til taxachaufføren, og han kørte forkert, fordi han ikke vidste bedre. De kørte samtidig så sent fra Manhattan, at de ikke kunne nå skibet i den rigtige havn, " siger adm. direktør for Scandinavian Cruise Center, Poul Dylov til takeoff.dk.

 

Ægteparret klagede til Rejse Ankenævnet, som på grund af mangelfulde oplysninger besluttede, at parret skulle have hele rejsens pris på 31.758 kr. godtgjort af agenten, altså Scandinavian Cruise Center.

 

Den kendelse accepterede SCC ikke, og derefter gik sagen til retten i Helsingør, som forleden stadfæstede afgørelsen fra Rejse Ankenævnet. Noget, der meget ofte sker, fordi retten lægger vægt på den juridiske og faglige ekspertise i ankenævnet.

 

"Vi afgør i dag eller en af de nærmeste dage om vi appellerer, " fastslog Poul Dylov i aftes.

 

Skrevet af Ejvind Olesen