Clarion Collection-hotellerne i Strawberry-koncernen skifter fra næste måned navn tilbage til Home Alone. PR-foto.

Petter Stordalen omdøber nordisk hotelkæde

De 54 hoteller i Sverige, Norge og Finland under Clarion Collection – et af de fire varemærker i Strawberry-hotelkoncernen – skal omdøbes til Home Hotel. Strawberry tæller cirka 250 hoteller.

Petter Stordalens hotelkoncern Strawberry omfatter foreløbig over 240 hoteller i Norden fordelt på varemærkerne Clarion Hotel og Clarion Collection, Hotel Comfort Hotel og Quality Hotel. Hertil kommer over 40 mere luksuriøse hoteller uden for kategori, i Danmark er det Copenhagen Admiral Hotel og Villa Copenhagen.

Clarion Collection findes ikke på det danske marked, hvor der i alt kun er seks Strawberry-hoteller, fem i København og ét i nordjyske Frederikshavn.

Men nu skal de 54 Clarion Collection-hoteller i Sverige, Norge og Finland omdøbes til Home Hotel – det hed hotelkæden indtil 1997, hvor den blev overtaget af Petter Stordalen; dengang var Home Alone-kæden dog meget mindre end den nuværende Clarion Collection-gruppe. Selve Strawberry-kæden hed indtil 2023 Nordic Choice Hotels.

Clarion Collection-hotellerne har typisk 60-100 værelser i bygninger i bykerner.

En særlig atmosfære
I en pressemeddelelse siger Petter Stordalen: ”Der er noget særligt ved Clarion Collection-hotellerne, de har deres helt egen familiære atmosfære – det føles næsten som at komme hjem. Derfor indfører vi nu i forbindelse med navneskiftet tilbage til Home Hotels begrebet ”Et hjem indtil du er hjemme,” der skal styrke fornemmelsen af at være hjemme.”

Anna Spjuth, Brand Manager i Strawberry-kæden, siger, at Clarion Collection-hotellerne begynder at skifte navn til Home Hotel fra starten af næste måned og at navneskifterne for de 54 hoteller vil ske over en periode på seks uger.

Strawberry sætter navn på ny hotelkæde
Sidste efterår lancerede Strawberry en kommende ny nordiske kæde, ”Stopover.”

De kommende 10 år forventer Strawberry-koncernen at udrulle sit nye hotelkoncept, Stopover, med åbninger på mindst 20 ”strategiske lokationer” udenfor bykerner og i nærheden af eller i direkte forbindelse med for eksempel motorvejsafkørsler i Danmark, Norge, Sverige og Finland.

Anna Spjuth, direktør for Brand & Concept Hotel chains hos Strawberry, sagde til Standby.dk: ”Der har navnlig i Sverige, Norge og Finland været stor interesse for at få Stopover-hoteller – men Stopover kommer også til Danmark, hvor vi i første omgang håber på op til fem hoteller i Danmark. Hvor de placeres, ved vi endnu ikke.”

 

Relaterede artikler:

Strawberry og flyselskabet Norwegian lancerer fælles “møntfod”

Strawberry sætter navn på ny hotelkæde

Endnu en international hotelkæde skifter navn